Деян Парушев превръща парижки покрив и Бузлуджа в сцени
Секция: КУЛТУРА
24 Октомври 2016 09:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Деян Парушев превръща парижки покрив и Бузлуджа в сцени

/КРОСС/ Възможно ли е парижки покрив, изоставен завод или паметникът на Бузлуджа да се превърнат в балетна сцена? Звучи абсурдно. Един български фотограф прави невъзможното възможно в своя артпроект "Out of stadge" като привлича за модели най-добрите балетни артисти на Парижката Гранд опера, както и прими на българския балет.

Едно предложение - да стане оператор в Гранд опера, преобръща творческата посока на фотографа Деян Парушев. Той завършва реклама във Франция и когато попада зад кулисите на Парижката опера, веднага усеща неустоимо привличане към танца като тема. Иска обаче да го извади извън неговата обичайна стерилна сценична среда и предизвиква балетните артисти сами да фантазират, кое е най-невъзможното място за танцуване. Точно там, той прави техните фотосесии.

Засега най-странното място е Бузлуджа. Бузлуджа е много фотогенично място както за българите, така и за чужденците е страшно интересно да се постави съвременен танц на това място. Мисля, че това е най-оригиналното, казва пред БНТ Парушев.

Работи еднакво добре и с българските, и с френските балетисти. Досега не е получил отказ дори за най-ексцентричните си идеи. Даже и на тази да направи видео, в което да снима танцуващите в гръб. Нещо, което буквално хвърля балетните артисти в ужас. Защото, според тях, най-благодатната гледна точка на камерата е долния десен ъгъл на сцената.

Във филма, както и във фотографията се опитваме да покажем танца по особен начин, така, както зрителят не може да го види, когато е самият той пред сцената. Точно това е също концепцията на проекта - да забавим каданса до такава степен, че да декомпозираме движението, както и фотографията го замръзва това движение, да покажем хореография от задната гледна точка, не само от предната , или от различни ъгли, или да се въртим около танцьорите, споделя фотографът. 

Най-трудното в реализирането на проекта е графикът на Деян да съвпадне със малкото свободно време на артистите. Въпреки това е спокоен , че вече има уговорки за няколко нови сесии през следващата година. И се надява не след дълго да издаде книга със своя неочакван поглед към класическия танц.