/КРОСС/ Възможно ли е парижки покрив, изоставен завод или паметникът на Бузлуджа да се превърнат в балетна сцена? Звучи абсурдно. Един български фотограф прави невъзможното възможно в своя артпроект "Out of stadge" като привлича за модели най-добрите балетни артисти на Парижката Гранд опера, както и прими на българския балет.
Едно предложение - да стане оператор в Гранд опера, преобръща творческата посока на фотографа Деян Парушев. Той завършва реклама във Франция и когато попада зад кулисите на Парижката опера, веднага усеща неустоимо привличане към танца като тема. Иска обаче да го извади извън неговата обичайна стерилна сценична среда и предизвиква балетните артисти сами да фантазират, кое е най-невъзможното място за танцуване. Точно там, той прави техните фотосесии.
Засега най-странното място е Бузлуджа. Бузлуджа е много фотогенично място както за българите, така и за чужденците е страшно интересно да се постави съвременен танц на това място. Мисля, че това е най-оригиналното, казва пред БНТ Парушев.
Работи еднакво добре и с българските, и с френските балетисти. Досега не е получил отказ дори за най-ексцентричните си идеи. Даже и на тази да направи видео, в което да снима танцуващите в гръб. Нещо, което буквално хвърля балетните артисти в ужас. Защото, според тях, най-благодатната гледна точка на камерата е долния десен ъгъл на сцената.
Във филма, както и във фотографията се опитваме да покажем танца по особен начин, така, както зрителят не може да го види, когато е самият той пред сцената. Точно това е също концепцията на проекта - да забавим каданса до такава степен, че да декомпозираме движението, както и фотографията го замръзва това движение, да покажем хореография от задната гледна точка, не само от предната , или от различни ъгли, или да се въртим около танцьорите, споделя фотографът.
Най-трудното в реализирането на проекта е графикът на Деян да съвпадне със малкото свободно време на артистите. Въпреки това е спокоен , че вече има уговорки за няколко нови сесии през следващата година. И се надява не след дълго да издаде книга със своя неочакван поглед към класическия танц.