/КРОСС/ За шести път, от 2011 г. насам, Институтът за социална интеграция организира медиен мониторинг на предизборната кампания. Институтът наблюдава предизборните кампании през 20 медии. Координаторът на екипа оцени настоящата кампания като „вяла и закъсняла", което не е дало възможност за съществени дебати за бъдещето на институцията.
В интервю за БНР Стефан Георгиев коментира:
Както 2011 г., така и сега, кандидатът на ГЕРБ е най-отчетлив, най- присъстващ в медиите. И тогава, а и на следващите избори, а и сега най-често споменаваната личност е тази на премиера Бойко Борисов, особено в контекста кампанията на ГЕРБ. Прави впечатление от мониторинга, който осъществяваме, като че ли Бойко Борисов изнася тази кампания. Отново. За пореден път.
Във всяко едно изказване на Цветан Цветанов, във всяко едно изказване на Цачева фигурира и името на Бойко Борисов, независимо какъв е контекстът, независимо каква е аудиторията и независимо дали става въпрос за началото или за края на предизборната кампания.
Прави впечатление, че основните претенденти не участват в дебатите за бъдещето на президентската институция, за функциите и за това как би трябвало да изглежда държавния глава, допълни Георгиев.
По-късно днес Институтът ще представи междинните резултати от медийния мониторинг на предизборната кампания на основните кандидати за президент.