/КРОСС/"Вие циганите ли ще защитавате, вместо мен?" Така контрольор в софийския автобус 11 отговори на пътничка, попитала го защо се държи грозно и грубо с възрастна жена в превозното средство. Скандалът възниква малко пред 12 ч днес в посока от автостанция "Гео Милев" към ж.к. "Овча купел" 2, като репортер на "24 часа" видя всички безобразия на служителя на Центъра за градска мобилност. Той първо изгони нередовна пътничка от ромски произход с обиди, като "лайно", на спирка "Гара Подуяне", а впоследствие се заяде с възрастна жена със същия етнос, качила се от следващата - "Театър София". Тя извади билет от портмонето си и когато понечи да го продупчи, той го изтръгна от ръцете й, с обяснението, че вече е бил дупчен веднъж. Жената извади втори, но той последва съдбата на първия. Контрольорът твърдо отказа да покаже билетите на жената и да й посочи къде са продупчени и я изпрати да си купи нов от шофьора на автобуса. Жената го послуша и даде 1,60 лв., каквато е новата цена на билетчетата от 1 юни тази година. След това обаче тя продължи да настоява да види тези, които й бяха изтръгнати от ръцете, но получи нов отказ и обяснение, че те вече са скъсани. Молбите й продължиха, а той започна да я заплашва, че ще го ядоса и ще извика "нарочно" полицаи на спирка "Лъвов мост" и ще й напише акт, въпреки че я бил пуснал. През цялото време колегата, с когото беше невъзпитаният служител на Центъра за градска мобилност, стоеше отстрани, без да се намесва в спора. Това не е нито първият, нито единственият случай на проява на грубост в градския транспорт. Контрольори често използват обвинението за вече продупчен билет. Понякога обявяват билчетчето за фалшиво, което не било вина на пътникът, но той дължал глоба. Въпреки това има немалко контрольори, които се държат възпитано и не са агресивни спрямо пътниците.