Строителни фирми прекъснаха тока на над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на ноември
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Ноември 2016 11:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Строителни фирми прекъснаха тока на над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на ноември

/КРОСС/Несъобразени изкопни дейности на строителни фирми причиниха прекъсване на електрозахранването на над 4500 клиенти на ЧЕЗ от началото на ноември. В неделния ден поради направа на път и просека строителна фирма скъса кабел на ЧЕЗ, оставяйки без ток.

1449 клиенти от с. Драгичево и с. Кладница, област Перник, в интервала от 10:43 ч. до 13:58 ч. В петък, 4 ноември, строителна фирма скъса кабел в София и прекъсна електрозахранването на 2819 клиенти от ж.к. „Стрелбище", „Славия", „Борово", „Красно село", „Бели брези". На 1 ноември заради невнимателни строително-монтажни работи без ток за близо два часа стояха 289 клиента на ЧЕЗ от софийските квартали „Люлин-1", „Филиповци", „Република", „Обеля".

През октомври изкопни и строително-монтажни дейности на фирми скъсаха 17 кабела на ЧЕЗ и причиниха прекъсване на електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България. През цялата 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа поради несъобразени изкопни работи. Това води до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.

С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.