Голям онлайн магазин отнесе сериозна глоба от КЗК
Секция: ИКОНОМИКА
08 Ноември 2016 13:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Голям онлайн магазин отнесе сериозна глоба от КЗК

/КРОСС/ Комисията за защита на конкуренцията (КЗК, Комисията) установи извършено нарушение по чл. 32, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК (заблуждаваща реклама) от страна на „Фешън Дейс Шопинг" ЕООДи наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 119 845 лв. (0.5 % от оборота на предприятието за предходната финансова година).

Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция под надслов „Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."

В рамките на образуваното производство е установено, че онлайн магазинът www.fashiondays.bg за периода 25-30 април 2016 г. предлага намаление от 25 % на всички предлагани от сайта продукти при въвеждане на горепосочения код за отстъпка. Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева (за първия ден на промоцията) и 130 лева (за останалите дни). При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден. По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията. Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията. В случая се касае за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки.

Пълният текст на решението е достъпен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300047054