/КРОСС/ Два кабела, собственост на ЧЕЗ Разпределение, са повредени от несъгласувани изкопни дейности от началото на седмицата. По тази причина на 07.11.2016 г. от 13:06 ч. до 14:10 ч.без електрозахранване останаха 1720 клиенти на ЧЕЗ от гр. Ботевград, Правец, Трудовец, а на 08.11.2016 г. близо 600 жители на столичния кв. „Илиянци" стояха без ток от 16:42 ч. до 16:58 ч. Във вчерашния ден още 1278 домакинства бяха без електрозахранване зарази незаконна сеч. Два часа без ток бяха потребители в Якоруда.
„Аварийните екипи на ЧЕЗ реагираха бързо при локализиране и отстраняване на повредите, но дори и краткотрайното прекъсване на електрозахранването създава дискомфорт и нарушава спокойствието на нашите клиенти", заяви Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане" в ЧЕЗ Разпределение.
От началото на ноември несъобразени изкопни дейности, извършвани от строителни фирми, скъсаха три кабела и причиниха прекъсване на електрозахранването на над 4500 клиенти на ЧЕЗ. През цялата 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа заради изкопни работи на други компании. Освен, че създава неудобства за гражданите, скъсването на кабели на ЧЕЗ от други фирми причинява непредвидени разходи за отстраняване на щетите и отклонява ресурси, които биха могли да се използват са подобряване на услугата.
С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.
Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.