3600 клиенти на ЧЕЗ отново без ток заради трети страни
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Ноември 2016 10:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
3600 клиенти на ЧЕЗ отново без ток заради трети страни

/КРОСС/ Два кабела, собственост на ЧЕЗ Разпределение, са повредени от несъгласувани изкопни дейности от началото на седмицата. По тази причина на 07.11.2016 г. от 13:06 ч. до 14:10 ч.без електрозахранване останаха 1720 клиенти на ЧЕЗ от гр. Ботевград, Правец, Трудовец, а на 08.11.2016 г. близо 600 жители на столичния кв. „Илиянци" стояха без ток от 16:42 ч. до 16:58 ч. Във вчерашния ден още 1278 домакинства бяха без електрозахранване зарази незаконна сеч. Два часа без ток бяха потребители в Якоруда.

„Аварийните екипи на ЧЕЗ реагираха бързо при локализиране и отстраняване на повредите, но дори и краткотрайното прекъсване на електрозахранването създава дискомфорт и нарушава спокойствието на нашите клиенти", заяви Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане" в ЧЕЗ Разпределение.

От началото на ноември несъобразени изкопни дейности, извършвани от строителни фирми, скъсаха три кабела и причиниха прекъсване на електрозахранването на над 4500 клиенти на ЧЕЗ. През цялата 2015 г. 919 000 домакинства стояха без електричество в продължение на общо 1 274 часа заради изкопни работи на други компании. Освен, че създава неудобства за гражданите, скъсването на кабели на ЧЕЗ от други фирми причинява непредвидени разходи за отстраняване на щетите и отклонява ресурси, които биха могли да се използват са подобряване на услугата.

С цел осигуряване на спокойствието на българските граждани ЧЕЗ призовава стриктно да се спазват съгласувателните процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

Компанията ще продължи да информира обществеността за причините за прекъсване на електрозахранването.