/КРОСС/Как се ражда един анимационен или игрален филм - първо в концептуалните рисунки, които дават първоначалното усещане, визуалното начало на филма. В това са убедени двамата братя художници Сотир и Пенко Гелеви, познати като автори на комикси, илюстратори на детски книги и продуценти на анимационни и игрални филми.
Във изложбеното пространство на Сатиричния театър те излагат 36 свои концептуални рисунки за свои анимационни филми. Изложбата е наречена CONCEPTIO, чието първоначално значение е „идея", и е подредена специално за театъра. Художниците са подбрали концептуални рисунки за свои проекти за анимационни филми, реализирани от тяхното студио. Част от тях вече са готови- "Имаго", "Вектор и Лектор", "Противогаз" и "Зоотроп" /прожекцията на Зоотроп е в рамките на Киномания на 29 номври от 18.30 часа в кино „Люмиер"/. Тук има и рисунки за техни бъдещи проекти, които чакат своята реализация - "Виола", "Призрак" и "Тримата братя и златната ябълка".
„След като сценарият на един филм (анимационен или игрален) е завършен, изниква необходимост участниците в проекта да усетят атмосферата, настроението, тоналността и пространството на бъдещия филм. Тогава идва редът на художниците, които със своето въображение допълват и развиват думите на сценариста и ги визуализират, правейки ги видими за хората от екипа и бъдещите продуценти." - казва Сотир Гелев. Според него, концептуалните рисунки не са точно сценография или проекти на костюми, въпреки че тези елементи присъстват в тях.
„Много често крайният резултат доста се отдалечава от тях, но те помагат да се изгради окончателната визия за филма. Понякога така го тласват в неочаквана посока, че се налагат промени в сценария и дори в режисурата." - допълва още художникът.
CONCEPTIO се открива на 21-ви ноември от 18 часа в горното фоайе на Сатиричния театър и ще остане тук до края на януари. В дните със спектакли изложбеното пространство на театъра се посещава между 350 и 500 зрители.