Спад в цените на самолетните билети и ръстове в онлайн потреблението
Секция: ИКОНОМИКА
28 Ноември 2016 16:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спад в цените на самолетните билети и ръстове в онлайн потреблението

/КРОСС/През последните месеци българските летища отчетоха сериозни ръстове. Още в края на октомври през столичното летище бяха преминали рекордните 4 млн. пътници. За първи път обслужените пътници на Терминал 1 бяха повече, отколкото на Терминал 2.

Ръстовете и разместванията в бранша у нас са факт и те се дължат на редица фактори, обяснява онлайн туристическа агенция eSky. Пускането на нови директни маршрути (над 20 през годината), увеличаването на честотата на много полети, ударното стъпване на най-големия нискотарифен превозвач на летище София, спадът в цените и все по-леснодостъпните резервации са сред основните причини за положителните резултати.

Месец преди края на годината, анализът на eSky сочи 23% ръст на закупените самолетни билети спрямо 2015 г. Похарчени са с 9.1% повече пари, но се наблюдава намаление на цените - средно билетите на нискотарифните авиокомпании са поевтинели с 16 евро - от 90 на 74 евро, а на редовните - с 34 евро (от 329 на 295 евро). От агенцията очакват още по-значителни намаления в предстоящата година.

Повечето от закупените билети са били двупосочни. Десетте най-посещавани дестинации през годината са били Лондон, Берлин, Виена, Франкфурт, Милано, Рим, Мюнхен, Мадрид, Барселона и Париж. 36% от пътуващите са избрали да застраховат своите пътувания със самолет, като средният разход за качествена застраховка с широко покритие е бил 12,3 евро.

Ръст от 17% бележат плащанията с кредитна карта като съотношението на директните онлайн плащания, спрямо тези с банков превод, вече е 2:1. Това се дължи на развитието на технологиите и нарастващото доверие в онлайн потреблението у нас.

През 2017 г. основните изисквания на потребителите, които организират пътуванията си онлайн, ще бъдат още по-изгодните оферти, лесната резервация и възможността за покупка на повече услуги, като билет, хотел, трансфер, застраховка и др., от едно място.