Най-натоварените крайградски влакови линии тръгват на по-чести интервали
Секция: БЪЛГАРИЯ
29 Ноември 2016 15:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Най-натоварените крайградски влакови линии тръгват на по-чести интервали

/КРОСС/ От 11-и декември влиза в сила новият график за движение на влаковете на „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД. В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали.

През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение. Превозът на пътници ще се извършва с общо 586 влака, от които: 24 международни бързи влака (като 10 от тях ще се движат само през летния сезон), 4 бързи влака със задължителна резервация, 73 бързи влака (два от които са сезонни), 143 пътнически влака и 352 крайградски пътнически влака.

С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград - София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София - Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София - Видин и обедния бърз влак Видин - София. По направлението София - Букурещ директните вагони ще се движат само през летния сезон, като през останалото време пътниците ще се прекачват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ - Русе - Букурещ.

През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун - София - Солун, който ще заминава от Централна гара София в петък вечер и ще пристига в Солун в събота сутрин. От Солун влакът ще тръгва в неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.

При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник - София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София - Перник ще се движат на интервал от 40 минути. За направлението Лакатник - Своге - София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.

В участъка Пловдив - Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград - Първомай - Пловдив. За участъка Пловдив - Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.