/КРОСС/ От 11-и декември влиза в сила новият график за движение на влаковете на „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД. В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали.
През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение. Превозът на пътници ще се извършва с общо 586 влака, от които: 24 международни бързи влака (като 10 от тях ще се движат само през летния сезон), 4 бързи влака със задължителна резервация, 73 бързи влака (два от които са сезонни), 143 пътнически влака и 352 крайградски пътнически влака.
С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград - София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София - Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София - Видин и обедния бърз влак Видин - София. По направлението София - Букурещ директните вагони ще се движат само през летния сезон, като през останалото време пътниците ще се прекачват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ - Русе - Букурещ.
През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун - София - Солун, който ще заминава от Централна гара София в петък вечер и ще пристига в Солун в събота сутрин. От Солун влакът ще тръгва в неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.
При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник - София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София - Перник ще се движат на интервал от 40 минути. За направлението Лакатник - Своге - София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.
В участъка Пловдив - Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград - Първомай - Пловдив. За участъка Пловдив - Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.
При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.