Пътниците, засегнати от стачки на Луфтханза, имат право на обезщетение
Секция: ИКОНОМИКА
30 Ноември 2016 18:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пътниците, засегнати от стачки на Луфтханза, имат право на обезщетение

/КРОСС/ Всички пътници, засегнати от стачните действия на пилотите на Луфтханза, имат право да получат парите си обратно или да бъдат насочени за друг полет. При втория вариант авиокомпанията е длъжна да осигури храна, напитки и места за нощуване на пътниците, които изчакват новия полет. Ако това не се случи, хората могат в последствие да изискат от компанията да покрие всички направени от тях разходи, информира Дарик.

"Пътниците с отмени полети в резултат на стачката на кабинния състав на Луфтханза имат право да получат алтернатива на своето пътуване", каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.

"На първо място авиокомпанията е говорила да ни предложи възможността да ни премаршрутира безплатно в първия възможен полет или на по късна дата ако на нас ни е удобно, или да ни се върнат изцяло парите обратно.

Пилотите на Луфтханза са призовани да стачкуват на 29 и 30 ноември

В периода на изчакване на следващия полет авиокомпанията трябва да осигури съответен брой нощувки и храна на пътниците.

"Ако нашето пренасочване за следващ полет е на следващия ден, то трябва да ни се осигури транспорт до хотела и безплатно настаняване в хотела и съответно хранения - закуска, обяд, вечеря, за предиода на изчакването. Това трябва да е безплатно. Ако то не бъде осигурено от компанията и ние заплатим такива разноски, трябва да знаем, че ние можем да ги претендираме от авиокомпанията. В случай на стачка, ако имаме допълнителни разноски, свързани с тази стачка, трябва да пазим всички финансови документи, да пазим всевъзможни доказателства, включително например да снимаме таблото, че нашият полет е отменен и т.н.".

Със събраните касови бележки и фактури, пътниците могат да изискат от авиокомпанията да покрие направените разходи. В някои случаи може да бъде получено и допълнително обезщетение заради отменения полет. Стачката обаче рядко спада към тях, защото се счита за извънредна ситуация.