Какво остава да видим в Киномания
Секция: КУЛТУРА
02 Декември 2016 16:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Какво остава да видим в Киномания

/КРОСС/ Официалната дата, на която фестивалът „Киномания" 2016 приключи бе 1 декември. Но любителите на киното ще бъдат приятно изненадани от допълнителните прожекции до края на месеца, та и следващия.

Прожекции, които са част от кръглата годишнина на „Киномания", ще бъдат излъчвани до 24.01.2017.

Ето какво може да видите:

„Сент Амур" разказва за Брюно, за когото земеделското изложение в Париж е събитието на годината, тъй като тогава той предприема дегустационен тур из винарските райони на Франция и пиейки обикаля щандовете, без дори да му се налага да излиза от залата. Този път обаче баща му Жан има по-голяма цел: да спечели награда със своя бик за разплод, носещ името Навуходоносор.
И така, двамата наемат шофьор на такси на име Майк и се отправят на импровизирано пътуване сред различни винарски райони. По време на техните скитания, тези трима съвсем различни мъже успяват да вкусят не само чудни вина като „Сент Амур", но и да опитат удоволствията на любовта.

„Сезан и Емил Зола" - обичат се безусловно, горещо, искрено - така, както могат само младите и необременени души. Поемат своя път към Париж, където усещат есенцията на бохемския живот - разврат, абсент, подобаваща доза романтика и свобода на духа. Съдбата отрежда - Пол е художник, Емил е писател. Те се осъждат, възхищават се един на друг и се съревновават. Изгубват се, преоткриват се - като двойка, която не може да престане да се обича.

„Тихият залив" е история, която замесва ексцентрични персонажи, с което провокира истинските им черти излязат наяве. Какво ги събира? Буржоасно семейство иска да се отдаде на отдих, но избира грешната ваканционна вила. Съдържателят е строг баща, който е подозиран, че е замесен в изчезването на неколцина туристи. Младите членове на двете фамилии се влюбват, създавайки предпоставка да се разкрият по-мрачните аспекти на човешката природа.

„La La Land" - прекрасно партниране на Райън Гослинг и Ема Стоун в една любовна история. Пианистът Себастиан мечтае за собсвтен клуб, където да продължава традициите на майсторите. Миа пък е киноманка, която мечтае за блякава кариера, но е далеч от тази мечта, потънала в битовизми. Но срещата на двамата и любовта, която пламва, променят живота им завинаги.

„Мълчание" - йезуитският свещеник Родригес научава, че неговият ментор, зает с посвещаването на японците в християнството, е обърнал гръб на църквата. Родригес решава да отиде до Япония заедно с още едно духовно лице, за да проучи случилото се. С пристигането си той разбира, че християнското население е подложено на потисничество. За да издири изплъзващия се духовник, отец Родригес се осланя на помощта на местен преводач.

„Последното изкушение на Христос" е лента нито богохулна, нито обидна. Тази вярна екранизация на книгата на Никос Казандзакис показва Христос раздвоен между божествената съдба и твърде човешкото съзнание за болката и сексуалността, отдалечавайки се максимално от описаното в евангелията в последните 40 минути, предлагащи откровено фантастична сцена...

„Комуната" е филм на датския режисьор Томас Винтенберг. Наблюдавайки отвътре същността на една комуна в 70-те, авторът изследва страничните ефекти от промените в социума на епохата. Това се случва през погледа на двама съпрузи, които подтикнати от обстоятелствата, смело решават да разнообразят живота си, превръщайки бащината къща в едно малко общество

„Пътуване във времето" на Терънс Малик е документален филм, чието съдържание отлично кореспондира със заглавието - лентата ни потапя в изключително преживяване, проследяващо сътворението на вселената. Амбициозният проект ни спуска по спиралата на времето и виждаме сътворението на звездите, нашето слънце, еволюцията на Земята, отвежда ни в необятните океански дълбини. Точната дефиниция на това пътешествие - перфектна симбиоза на визуална и интелектуална наслада.

„Поезия без край" действително е една поетична ретроспекция на режисьора Алехандро Ходоровски към собствения си живот. С типичния за него сюрреалистичен привкус Алехандро разказва за първите борби на своята личност, който го отвеждат към нови приключения и най-важното - отстояват неговата поетична визия за света.

„Неруда" разказва за чилийския поет и сенатор Пабло Неруда, който е обвинен за изменник и това го нарежда сред хората, обявени за преследвани от закона. Имено през очите на преследващото го ченге Оскар режисьорът Пабло Лараин представя събитията. Действието върви по тънката граница на неразрешимата дилема между естетическите и политическите желания.

„Джанис Джоплин: Little Girl Blue" е друг документален филм, попаднал в селекцията. Режисьорът Ейми Бърг, както подсказва заглавието, разказва за живота на рок звездата Джанис Джоплин, която дори и след смъртта си на крехката възраст от 27 години, остава в рок културата. В лентата попадат неразкривани досега кадри, интервюта и лични писма. Този филм ни помага да вникнем по-ясно и по-дълбоко в личното пространство на певицата, която си отива неразбрана след прием на свръхдоза.

„Пеещите обувки" - любов и джаз, воля за живот, жажда за музика и свобода във време на войни и лагери...
Филм, вдъхновен от действителната съдба на грандамата на българската музика Леа Иванова.

„Одисеята на Жак-Ив Кусто" ни връща в лятото на 1946 г. Жак-Ив Кусто води наглед приказен живот, но всъщност му липсва щастието. Впускайки се в приключения, търсейки нови хоризонти, започва да мечтае за подводни жилища. Това, обаче, се оказва изпитание за отношенията със сина му и двамата се отправят на съвместа експедиция.

„Легендата за Барни Томсън" е забавна черна комедия. Бръснарят Барни води банален живот, преливащ дори към скука, но всичко това приключва в момента, в който той ненадейно става убиец. Абсурдът се допълва от факта, че той може да разчита единствено на помощта на шантавата си майка.

„Това е само краят на света" е филм, който въплащава притчата за блудния син. Синът всъщност е баща и глава на семейство, но липсва и в двете си функции. Луи е хронично болен писател, който 12 години отсъства от дома си и се завръща само, за да взриви и без това нпрегнатата обстановка с новината, че умира. Дали в настъпилия хаос семейството му е готово да прости, в какви размишления изпадат и докакво ще доведе всичко това?

Източник: LoveTheater.bg