Образованието и видимостта на позитивните примери на български предприемачи са ключовите фактори за окуражаване на стартирането на собствен бизнес в страната
Секция: ЛЮБОПИТНО
07 Декември 2016 20:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Образованието и видимостта на позитивните примери на български предприемачи са ключовите фактори за окуражаване на стартирането на собствен бизнес в страната Изводите са от представянето на Седмия годишен доклад по предприемачество на AMWAY и последвалата дискусия

/КРОСС/ На 6-и декември в Аулата на Софийския университет бе представен 7-я годишен доклад на Amway за предприемачеството (Amway Global Entrepreneurship Report - AGER), иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен. Той измерва пулса на общественото мнение относно предприемачеството по цял свят, в това число и в България. Изследването е проведено от GfK в периода от април до юни 2016 г., като са интервюирани над 50 000 мъже и жени между 14 и 99 години от 45 държави.

Събитието бе открито от проф.д.с.н. Цветан Давидков, ръководител катедра „Стопанско управление" на Софийския университет и ръководител на Центъра по предприемачество и проектно управление. Той приветства инициативата резултатите от проучването да се споделят публично и да се насърчава дискусия за мястото на предприемачеството в България.

Йоана Еначе, изпълнителен директор на Amway за България, Румъния и Гърция сподели визията на компанията за важността на самонаемането както за обществото, така и за развиване на иновациите в бизнес сектора. Тя сподели, че „развитието на предприемачеството в България зависи от насърчаването на образованието, безупречната етика и създаване на подходяща законодателна рамка".

Тя разкри, че според предприемаческия индекс в рамките на излседването на Amway средно 47% от европейците изразяват желание да станат предприемачи, а 40% се чувстват готови за това предизвикателство. Най-силният позитивен знак за бъдещето на предприемачеството идва от европейските милениъли или младите хора на възраст между 15 и 35 години. Те изявяват най-силно желание да започнат свой бизнес (61%) на фона на останалите възрастови групи.

 

 

Доц. д-р Десислава Йорданова, преподавател в катедра Стопанско управление на Софийския университет „Св. Клиемент Охридски" представи детайлно данните от доклада на Amway за предприемачеството в България. През 2016 г. 24% от отговорилите в България могат да си представят, че стартират собствен бизнес, докато осреднените данни за Европа сочат 39%. Българите показват по-скоро ниско ниво на увереност по отношение на търсене и намиране на свои клиенти в качеството си на предприемачи - твърдят го 31% от запитаните. От тях 43% са на възраст под 35 г., а 37% са между 35 и 49 г. Отговорилите с висше образование се чувстват по-комфортно с намирането на клиенти спрямо онези, които не са завършили университет. През 2016 г. 24% от отговорилите в България могат да си представят, че стартират собствен бизнес, докато осреднените данни за Европа сочат 39%.

Г-н Петър Ризов, член на управителния съвет на Българска стопанска камара представи климата за стартиране на бизнес в страната. Той насърчи медиите и университетите да показват повече позитивни примери на предприемачи, за да окуражават младите хора да стартират собствен бизнес.

Повече информация за доклада ще откриете на:

http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report

ЗА ДОКЛАДА ЗА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ НАГЛАСИ (AGER)
Първото издание на доклада е публикувано през 2010 като отчет на Amway за предприемачеството в Европа, а през 2013 обхватът става глобален и включва 24 държави. През тази година AGER изследва 45 държави, като са проведени лични и телефонни интервюта с над 50,000 мъже и жени на възраст между 14 и 99 години.

През 2016 г. AGER се подготвя от Amway в партньорство с проф. д-р Изабел M. Велпе, директор „Стратегии и Организации" на Департамента по мениджмънт на Техническия университет в Мюнхен, Германия. Изследването е проведено от GFK, Нюрнберг в периода от април до юни. Резултатите са предоставени на научната общност, в това число на 45 академични консултанит на AGER и всички заинтересовани експертни общности, редица академични и обществени институции.


ЗА AMWAYTM
AmwayTM е сред водещите в световен мащаб семейни компании за потребителски стоки, като продава над 400 висококачествени продукти в категориите красота, уелнес и грижа за дома. Портфолиото се продава ексклузивно на крайните потребители от независими дистрибутори. Компанията е основана през 1995 г. в Ада, САЩ и оперира в над 100 държави и територии, като генерира приходи от 9.5 милиарда щатски долара за 2015 г. Топ брандовете на Amway са витамините NUTRILITETM, минералите и хранителните добавки, серията ARTISTRYTM за цветна козметика и грижа за кожата, както и системите за пречистване на водата eSpringTM.