/КРОСС/ На 6-и декември в Аулата на Софийския университет бе представен 7-я годишен доклад на Amway за предприемачеството (Amway Global Entrepreneurship Report - AGER), иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен. Той измерва пулса на общественото мнение относно предприемачеството по цял свят, в това число и в България. Изследването е проведено от GfK в периода от април до юни 2016 г., като са интервюирани над 50 000 мъже и жени между 14 и 99 години от 45 държави.
Събитието бе открито от проф.д.с.н. Цветан Давидков, ръководител катедра „Стопанско управление" на Софийския университет и ръководител на Центъра по предприемачество и проектно управление. Той приветства инициативата резултатите от проучването да се споделят публично и да се насърчава дискусия за мястото на предприемачеството в България.
Йоана Еначе, изпълнителен директор на Amway за България, Румъния и Гърция сподели визията на компанията за важността на самонаемането както за обществото, така и за развиване на иновациите в бизнес сектора. Тя сподели, че „развитието на предприемачеството в България зависи от насърчаването на образованието, безупречната етика и създаване на подходяща законодателна рамка".
Тя разкри, че според предприемаческия индекс в рамките на излседването на Amway средно 47% от европейците изразяват желание да станат предприемачи, а 40% се чувстват готови за това предизвикателство. Най-силният позитивен знак за бъдещето на предприемачеството идва от европейските милениъли или младите хора на възраст между 15 и 35 години. Те изявяват най-силно желание да започнат свой бизнес (61%) на фона на останалите възрастови групи.
Доц. д-р Десислава Йорданова, преподавател в катедра Стопанско управление на Софийския университет „Св. Клиемент Охридски" представи детайлно данните от доклада на Amway за предприемачеството в България. През 2016 г. 24% от отговорилите в България могат да си представят, че стартират собствен бизнес, докато осреднените данни за Европа сочат 39%. Българите показват по-скоро ниско ниво на увереност по отношение на търсене и намиране на свои клиенти в качеството си на предприемачи - твърдят го 31% от запитаните. От тях 43% са на възраст под 35 г., а 37% са между 35 и 49 г. Отговорилите с висше образование се чувстват по-комфортно с намирането на клиенти спрямо онези, които не са завършили университет. През 2016 г. 24% от отговорилите в България могат да си представят, че стартират собствен бизнес, докато осреднените данни за Европа сочат 39%.
Г-н Петър Ризов, член на управителния съвет на Българска стопанска камара представи климата за стартиране на бизнес в страната. Той насърчи медиите и университетите да показват повече позитивни примери на предприемачи, за да окуражават младите хора да стартират собствен бизнес.
Повече информация за доклада ще откриете на:
http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report
ЗА ДОКЛАДА ЗА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ НАГЛАСИ (AGER)
Първото издание на доклада е публикувано през 2010 като отчет на Amway за предприемачеството в Европа, а през 2013 обхватът става глобален и включва 24 държави. През тази година AGER изследва 45 държави, като са проведени лични и телефонни интервюта с над 50,000 мъже и жени на възраст между 14 и 99 години.
През 2016 г. AGER се подготвя от Amway в партньорство с проф. д-р Изабел M. Велпе, директор „Стратегии и Организации" на Департамента по мениджмънт на Техническия университет в Мюнхен, Германия. Изследването е проведено от GFK, Нюрнберг в периода от април до юни. Резултатите са предоставени на научната общност, в това число на 45 академични консултанит на AGER и всички заинтересовани експертни общности, редица академични и обществени институции.
ЗА AMWAYTM
AmwayTM е сред водещите в световен мащаб семейни компании за потребителски стоки, като продава над 400 висококачествени продукти в категориите красота, уелнес и грижа за дома. Портфолиото се продава ексклузивно на крайните потребители от независими дистрибутори. Компанията е основана през 1995 г. в Ада, САЩ и оперира в над 100 държави и територии, като генерира приходи от 9.5 милиарда щатски долара за 2015 г. Топ брандовете на Amway са витамините NUTRILITETM, минералите и хранителните добавки, серията ARTISTRYTM за цветна козметика и грижа за кожата, както и системите за пречистване на водата eSpringTM.