Българите най-недоволни от жп транспорта в ЕС
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Декември 2016 09:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Българите най-недоволни от жп транспорта в ЕС

/КРОСС/В целия Европейски съюз най-недоволни от жп транспорта са българите. Това показва изследване на еврокомисията, представено в Брюксел, съобщава БНТ.

Изследването показва, че освен нас сред много недоволните страни са Хърватия и Румъния. Най-доволни от влаковете са жителите на Литва, Люксембург и Австрия.

След влизането на нови жп правила до 2020 г. се очаква ситуацията да се промени. След 2020 г. у нас ще могат да работят железопътни оператори от всички страни на Евросъюза. Това е предвидено в така наречения четвърти законодателен пакет на ЕС. Той вече беше приет на първо четене в Комитета по транспорт и туризъм в Европейския парламент. Текстовете ще бъдат внесени за гласуване и в пленарна зала до няколко дни.

Докладчикът към ЕП по транспортните въпроси Костис Йерарис обясни, че новите правила в жп транспорта предвиждат четири основни промени. Те са въвеждане на общи стандарти за този вид транспорт за целия ЕС, подкрепа на притежателите на жп инфраструктура, отваряне на вътрешните пазари и поддържане на висококвалифицирани кадри.

От своя страна членът на комитета по транспорт и туризъм към Европейския парламент Майкъл Крамър подчерта, че вече е време да се реагира превантивно, а не след като нещо се случи в жп транспорта. Той отчете, че железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорта. Той е в пъти по-екологичен от авиацията.

Над 215 000 км е железопътната мрежа в Евросъюза. 804 са компаниите в сектора, които оперират. Над половин милион души са заети в жп транспорта.

У нас само един оператор превозва пътниците.

След 2020 г. колкото повече играчи навлязат на пазара толкова по-голяма ще бъде конкуренцията. Очаква се и предоставяните услуги да станат по-качествени.