Илия Кузманов, синдикалист: В България един огнеборец се бори с цял пожар
Секция: БЪЛГАРИЯ
13 Декември 2016 19:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Илия Кузманов, синдикалист: В България един огнеборец се бори с цял пожар

/КРОСС/В момента един екип в пожаробезопасност и защита на населението може да се състои от един шофьор и един боец - това за нас и според европейските стандарти не е екип. Изискванията ни бяха за минимум трима в екип, а европейска практика е от четирима нагоре. Реално е факт, че у нас един човек се бори с един пожар", заяви в ефира на bTV Илия Кузманов, зам.-председател на Синдикалната федерация на служителите в МВР по повод проблемите в МВР.

И Цацаров, и фактите говорят - случаят в Хитрино е инцидент, не може да се търси нещо умишлено, каза Кузманов.

"Това ще е изключително тежко разследване. Отделно то ще е обществено наблюдавано, т.е. напрежението ще е по-голямо. Следователите трябва да навлязат, когато районът е обезопасен, защото от нови жертви полза няма да има никой", добави той.

"Не искам да коментирам изявленията за това, че е имало наши пияни служители и че пожарните коли са дошли без вода. За нас подобни твърдения са невъзможни и са изказани от хора в момент на голяма трагедия. Разбираме, че всички те са искали нещата да станат като на магия, но това не е възможно. Колегите са действали много професионално. В рамките на една национална телевизия никога няма да си позволя да излъжа. Абсурдно е, автомобилите са били заредени с вода. Нормално е хора, които не са запознати, да останат с впечатление, че няма вода. Твърденията за алкохол бяха отхвърлени вече. Това са възприятия на хора, които са жестоко наранени и не искаме да влизаме в конфликт с тях", добави зам.-председателят.

"В МВР се борим и с проблема за неизплащането на извънреден труд. В полицията не се заплаща, а в пожарната се прави така, че той да не се полага. За да не се положи извънреден труд, човекът се пуска в почивка. Ние може да имаме 6 или 7 човека на смяна, т.е. два екипа, но за тях има само един шофьор", добави Кузманов.