Renault обеща евтин електрокар?
Секция: Автомобили
14 Декември 2016 11:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Renault обеща евтин електрокар?

/КРОСС/От първи януари шеф на поделението електромобили на Renault става Жил Норман, започнал кариерата си в компанията през 1988-а година. В момента той отговаря за продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. В рутинното съобщение на кадровия отдел на компанията за него привлича вниманието фразата, че тя работи в момента върху нов финансово по-достъпен модел на електрически автомобил.

Не толкова отдавна супер-босът на френско-японския алианс Карлос Госн - през ноември, говореше за нескъпа машина на акумулатори за китайския пазар. Тогава прозвуча и ориентировъчна цена в рамките на $7000-8000. Вероятно става дума за електромобил ползващ като основа бюджетния модел на марката Renault Kwid, чиято бензинова версия струва в Индия около $3900. Двойно по-високата цена на електровариантът му изглежда напълно резонна.

Концептуалният кросовър Renault Kwid, показан през 2014-а година на автосалона в Ню-Делхи си беше бензинов, но още тогава създателите му подчертаха, че колата е напълно готова да й се монтира изцяло електрически силов агрегат. Те са предвидили достатъчно място за електрически акумулатор, зарядно устройство и други необходими за един електромобил технически принадлежности.

Това няма да е първият опит да се наложи електромобил на алианса Renault-Nissan в Поднебесната империя. Пробата да се направи това с модела Nissan Leaf предлаган с марката Venucia не може да се нарече успех - през миналата 2015-а година бяха реализирани едва 1273 коли. Проблемът, естествено, не беше в колата а в прекалено високата й цена от 242 800 юана (около $35 200). Електроседанът Fluence Z.E., който ще се прави на място в Ухан, също едва ли ще има сериозен търговски успех. Всичко това означава, че е необходим далеч по-евтин електрически модел.

Въпреки досегашните уверения на всякакви по ранг представители на марката, че Renault Kwid няма да се появи в Европа, това съвсем не е изключено, пък и това сочи логиката на пазарното развитие и успех на Renault на базата на бюджетните модели Logan, Sandero и Duster. Още повече ако става дума за негов електрически вариант, което става все по-актуално дори в светлината на очертаващата се забрана за използване на дизелови автомобили към 2025-а година.

Renault не без основание се смята за лидер в сегмента на електромобилите в Стария Свят - от 2012-а година досега са реализирани в Европа над 100 000 електромобила, което е една четвърт от общия им пазар. За свое главно постижение напоследък Renault смята петвратия си модел Zoe с акумулатор ZE40, осигуряващ пробег с едно зареждане от близо 400 км. Съвсем наскоро същият акумулатор получи и ванчето Kangoo Z.E Само можем да си представим какъв пробег с него би ни показала електромодификацията на бюджетния Kwid Z.E.