/КРОСС/От първи януари шеф на поделението електромобили на Renault става Жил Норман, започнал кариерата си в компанията през 1988-а година. В момента той отговаря за продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. В рутинното съобщение на кадровия отдел на компанията за него привлича вниманието фразата, че тя работи в момента върху нов финансово по-достъпен модел на електрически автомобил.
Не толкова отдавна супер-босът на френско-японския алианс Карлос Госн - през ноември, говореше за нескъпа машина на акумулатори за китайския пазар. Тогава прозвуча и ориентировъчна цена в рамките на $7000-8000. Вероятно става дума за електромобил ползващ като основа бюджетния модел на марката Renault Kwid, чиято бензинова версия струва в Индия около $3900. Двойно по-високата цена на електровариантът му изглежда напълно резонна.
Концептуалният кросовър Renault Kwid, показан през 2014-а година на автосалона в Ню-Делхи си беше бензинов, но още тогава създателите му подчертаха, че колата е напълно готова да й се монтира изцяло електрически силов агрегат. Те са предвидили достатъчно място за електрически акумулатор, зарядно устройство и други необходими за един електромобил технически принадлежности.
Това няма да е първият опит да се наложи електромобил на алианса Renault-Nissan в Поднебесната империя. Пробата да се направи това с модела Nissan Leaf предлаган с марката Venucia не може да се нарече успех - през миналата 2015-а година бяха реализирани едва 1273 коли. Проблемът, естествено, не беше в колата а в прекалено високата й цена от 242 800 юана (около $35 200). Електроседанът Fluence Z.E., който ще се прави на място в Ухан, също едва ли ще има сериозен търговски успех. Всичко това означава, че е необходим далеч по-евтин електрически модел.
Въпреки досегашните уверения на всякакви по ранг представители на марката, че Renault Kwid няма да се появи в Европа, това съвсем не е изключено, пък и това сочи логиката на пазарното развитие и успех на Renault на базата на бюджетните модели Logan, Sandero и Duster. Още повече ако става дума за негов електрически вариант, което става все по-актуално дори в светлината на очертаващата се забрана за използване на дизелови автомобили към 2025-а година.
Renault не без основание се смята за лидер в сегмента на електромобилите в Стария Свят - от 2012-а година досега са реализирани в Европа над 100 000 електромобила, което е една четвърт от общия им пазар. За свое главно постижение напоследък Renault смята петвратия си модел Zoe с акумулатор ZE40, осигуряващ пробег с едно зареждане от близо 400 км. Съвсем наскоро същият акумулатор получи и ванчето Kangoo Z.E Само можем да си представим какъв пробег с него би ни показала електромодификацията на бюджетния Kwid Z.E.