Позиция на НКЖИ относно разпространени видеоклипове за състоянието на железния път при гара Образцов Чифлик
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Декември 2016 15:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Позиция на НКЖИ относно разпространени видеоклипове за състоянието на железния път при гара Образцов Чифлик

Във връзка с разпространените от служител на „Експрес сервиз" видео клипове за състоянието на железния път при гара Образцов чифлик, пресцентърът на НКЖИ уточнява:
В „Експрес сервиз" безспорно работят добри професионалисти, които са наясно със състоянието на подвижния състав в железницата. Фирмата е в преки икономически зависимости от частните превозвачи и намесата й в медийното пространство като адвокат на един от участниците в трагедията е груб опит за манипулация и внушаване на неверни твърдения.
Искрено се надяваме, че в близките дни и седмици медиите няма да станат арена на икономически, браншови и други интереси, „обективно" защитавани от заинтересовани лица.
За успокоение на българските граждани трябва да уточним:
- Експлоатацията на главния коловоз в гара Образцов чифлик през лятото на 2015 г., когато е заснет материалът, от съображение за сигурност на превозите, беше с ограничение на скоростта до 40 км/ч, поради предстоящия механизиран среден ремонт, който беше изпълнен няколко месеца по-късно. След ремонт по текущия път в гарата беше възстановена скоростта съгласно графика за движение на влаковете.
- Второто видео е от същия коловоз в гара Образцов чифлик, заснето от противоположната страна на гарата. Плавните двустранни неравности, които се виждат, също са премахнати чрез извършения механизиран среден ремонт.
Най-безспорното доказателство за състоянието на железния път и стрелките са резултатите от обективния контрол на независима пътеизмервателна лаборатория. Последното измерване на пътеизмерителна мотриса ЕМ 120, което беше извършено съвсем скоро - на 15.09.2016 г. и 16.09.2016 г., показва, че техническото състояние на железния път е оценено като отговарящо на изискването на нормативната уредба.
Субективният контрол, като допълващ за оценката на железния път, също допринася за осигуряване на достатъчно ниво на сигурност на превозите - след констатиране на неизправности те се отстраняват своевременно, а при необходимост се налага и временно ограничение на скоростта.
Значимостта на IX-та жп линия, като връзка Дунав - Черно море, винаги е налагало на нейното състояние да бъде отделяно сериозно внимание. Въпреки, че линията между Русе и Каспичан не е включена в програма с европейско финансиране, и въпреки ограничените финансови ресурси, с които разполага ДП НКЖИ, със собствени техника и средства само за последните 6 години (2011-2016) са изпълнени 82,016 км механизиран среден ремонт със смяна на елементи на горното строене. Това е почти 60 % от експлоатационната дължина на рамото Русе - Каспичан.
За същия период, със силите на механизираното поддържане, беше извършено укрепване по ниво и ос на 740 км, т.е. средно по 123 км на година.
В момента, по рамото Сеново - Самуил се извършва започналият тази година ремонт на 41 км железен път - подновяване между Сеново и Просторно, коловозът в гара Просторно, което вече е в ход, и механизиран среден ремонт на 32 км железен път между Просторно - Разград и Разград - Самуил.
През 2017 г. ще се извърши планиран механизиран среден ремонт в междугарието Плиска - Каспичан.
Железопътната инфраструктура в страната отговаря на изискванията и нормите на безопасност. При всички случаи на влошаване на състоянието на железния път и съоръженията в дадени участъци от мрежата се приемат превантивни мерки по намаляване на скоростта на движение на влаковете до ниво, при което е гарантирана пълната безопасност на движението, а по приоритетност и финансови възможности се извършват аварийни и неотложни ремонти на участъците с най-влошени параметри.