/КРОСС/ Във връзка с поръчката на нови телефонни централи от МВнР Кристиян Вигенин заяви, че е убеден, че в случая става дума за отклоняване на средства. "Това обаче трябва да бъде доказано", заяви по БТВ депутатът от БСП и бивш външен министър. Той допълни, че не е против модернизацията, но това трябва да става в съответствие със закона и чрез ефективно използване на средствата.
„Очаквах Митов вместо да се обяснява с предишни министри, да вземе да поразрови какво се случва в неговото министерство и да се разграничи от това, което се е случило, защото става въпрос за доста различна ситуация", коментира Вигенин твърденията, че по негово време за посолството ни в Лондон е била закупена същата телефонна централа на също толкова високи цени. „Тогава е било по пилотен проект за една централа, която е инсталирана по времето на г-н Митов, кога точно е закупена не мога да кажа, защото не помня. Насочил съм вниманието на прокуратурата и към тази сделка, много държа тя също да бъде проверена, както и цената й, и хората, които са отговорни и чиито подписи стоят под тази сделка, да бъдат наказани също, ако се докаже, че наистина цената е завишена".
Оказва се, че и зад гърба на министъра понякога се правят неща, които се разминават с добрите практики и с това какво наистина е необходимо и на каква цена то трябва да бъде реализирано, допълни Вигенин. „Възмутителното в този случай, за който аз подадох сигнал е, че МВнР се разбързва в деня след като премиерът е обявил своята оставка да усвои тези пари, които тогава все още не са били по сметките на министерството. В случая говорим за 14 централи на стойност стотици хиляди левове и не мога да се съглася, че това е в съответствие със закона. Ако това беше изцяло законосъобразно, не виждам причина да спрат плащанията. В момента, в който прокуратурата е поискала информация, плащанията са спрени. ДАНС и прокуратурата очевидно са намерили достатъчно информация, която да позволи в петък да минат в следващата фаза - досъдебно производство".