Втори електробус тръгва из София
Секция: БЪЛГАРИЯ
03 Януари 2017 13:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Втори електробус тръгва из София

/КРОСС/Втори електробус тръгва в София тестово от 15 януари. Той ще се движи по линията 84, която минава през Орлов мост и през най-замърсените части на София. Това обяви пред журналисти кметът на столицата Йорданка Фандъкова, която представи превозното средство.

Тя посочи, че първият електробус се е движил по линията на тролей 11. Той е бил с карбуратор, а сегашният е с акумулаторни батерии.

Новият електробус ще бъде предоставен безвъзмездно в тестовия период на общината. Фандъкова подчерта, че до преди месец автобусът е тестван в Париж, но възмездно.

"Усилията ни са насочени към модернизация на градския транспорт и сериозен акцент върху екологичния градски транспорт", обяви Йорданка Фандъкова.

По думите й около 90 % от тролеите вече са нови. Започнала е и подмяна на трамваите. Кметът на столицата се похвали, че само за две години са свалили възрастта на автобусите от 19 години на 12, с което сме се вписали в европейските стандарти. Амбицията на общината е до края на януари от "Автотранспорт" да обявят процедура за закупуване на нови 120 автобуса на природен газ. В програмата е заложено и закупуване на нови 20 електробуса и 10-20 с друг вид гориво.

Целта на тестването на електробуса е да се избере най-подходящият вариант. Специалистите ще изберат този, който е с най-подходяща технология и най-добър от гледна точка на ефективност и разходи. Новият тестов електробус пристигнал със зарядна станция, която е монтирана в гаража. Той може да измине 250 км преди следващо зареждане.

"След две години очакваме да намалим средната възраст на автобусите на 6-7 години", оптимист е Фандъкова.

Тя подчерта, че София се възползва максимално от европейската солидарност и има максимално много придобивки за града като метрото, инсталацията за отпадъци, автобусите, новите трамваи и тролеи.

Като друга полза от членството на България в ЕС тя изтъкна, че с реализацията на европейски проекти сме се дисциплинирали много сериозно.