Легендарният "Москвич" стана на 70 годин
Секция: Автомобили
14 Януари 2017 11:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Легендарният "Москвич" стана на 70 годин

/КРОСС/ Точно преди 70 години - в началото на 1947 г. от конвейра на Московския завод за малотражни автомобили слиза първият сериен "Москвич-400". Това е и първият модел на марката, която вече не съществува. Събитието става епохално и по друга причина, защото по същото време обикновените граждани получават правото да си купят нов автомобил. По-рано това се разрешава само на привилегированите.

Оцелелите до наши дни "Москвич"-и вече се броят за ретро и колекционерски коли. А всъщност моделите 400 и 401 в продължение на десетилетия са скромни труженици, които вярно служат на своите собственици. И не само на тях, а и на децата и внуците им. Същият този "Москвич" е копие на "Opel Kadett", който е често срещан в СССР преди Втората световна война, а след нея вече идва и като трофей от победата. Как обаче "Москвич" става "Москвич" знаят малцина, тъй като началото на тази история се съхранява в архива на Съветската военна администрация в Германия.

В създаването на "Москвич" участват фирми от Берлин, Кемниц, Дрезден, Лайпциг и Шварценберг. В тях работят немски инженери и техници, но се ръководят от руснаци. Специално от Москва пристига конструкторът Олег Дъйбов, под чието ръководство започва подготовката за производството на автомобила.

Първите 5 "Москвич"-а са сглобени през декември 1946 г., а серийното производство стартира през януари 1947 г. Първите 50 бройки обаче не остават в СССР, а са експортирани във Финландия. След това автомобилът се появява и на местния пазар, като достъп до него имат абсолютно всички граждани.