Audi показа Q8
Секция: Автомобили
28 Януари 2017 11:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Audi показа Q8

/КРОСС/Голяма, красива, мощна, удобна, проходима и луксозна - кой не иска такава кола? Комбинацията от каросерия на премиум SUV с елегантните пропорции на купе и върхови технологии кара много платежоспособни купувачи да бъркат дълбоко в джоба си. От автомобилните производители BMW най-напред осребри тази потребителска готовност. С лансирането на X6 през 2007 г. баварците вече навъртяха няколко обиколки преднина пред конкурентите на пазарната писта. Mercedes позакъсня, но също се включи в комерсиалното състезание с GLE Coupe и резултатите не закъсняват, защото улиците по света и у нас започват да се пълнят с този ефектен и сполучлив „двойник" на X6. Сега и третият водещ германски премиум производител Audi афишира амбицията си да се намеси в играта с по-голям и по-зрелищен автомобил от Q7.

Прототипът на бъдещия Q8 е проектиран така, че да бъде максимално близък до серийния модел, който трябва да се появи на пазара през пролетта на 2018 г. Така Audi дава ясен знак на своите клиенти какво да очакват като дизайн. Потенциалните собственици на такъв тип автомобили искат да бъдат забелязвани и ще се набиват в очи с много внушителна предница, голяма решетка с вертикални ребра, раздути арки на калниците, къси надвеси и каросерия в XXL формат с дължина над 5 метра. Бързата кола с удоволствие ще показва на останалите участници в движението красивата си задница с лента от LED светлини. Audi се отказва от снижаващата се линия на покрива и това прави Q8 различен от конкурентите.

Естествено, задвижването на бъдещия Q8 ще бъде Quattro на четирите колела. Прототипът е моторизиран като Plug-In хибрид със системна мощност 449 конски сили и 700 Nm въртящ момент. Силовият тракт се състои от 3,0-литров бензинов турбодвигател и електромотор с капацитет 100 киловата. По предварителни данни двутонният гигант постига максимална скорост 250 км/ч и спринтира за 5,4 секунди от 0 до 100 км/ч. Средният разход за първите 100 км възлиза само на 2,3 л гориво, когато е заредена батерията. Със своя ресурс от 17,9 киловатчаса тя осигурява преход от 60 км в електрически режим. Серийният модел ще се предлага и с конвенционални двигатели. Мощността на бензиновите ще варира от 250 до 500 конски сили, ще има и топмодел SQ8. Наред с традиционните шестцилиндрови дизелови мотори Audi ще използва и 8-цилиндров дизел, какъвто липсва в гамата на X6 и GLE Coupe.

И в интериора Q8 поема по различен път. Новият интерфейс наподобява лесната и интуитивна работа със смартфон. Бутоните по таблото (почти) изчезват, функциите се управляват от големите сензорни екрани. Много новаторски е Head-Up дисплеят, който показва важните данни за движението не върху челното стъкло, а директно върху околната среда. Тук инженерите на Audi говорят за добавена реалност - понятие, което все повече навлиза в автомобилното производство.