Електромобил „скъса“ Veyron на спринт
Секция: Автомобили
29 Януари 2017 11:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Електромобил „скъса“ Veyron на спринт

/КРОСС/Както са паркирани, така финишираха на спринта от четвърт миля - хърватският електромобил Concept One е с метри пред Bugatti Veyron.

Над 1000 конски сили мощност, над 400 км/ч максимална скорост, гигантски 8-литров двигател W16, четири турбокомпресора - никой не може да се сравнява с Bugatti Veyron освен неговият наследник Bugatti Chiron с 1500 конски сили. Въпреки че ускорява за по-малко от 2,5 секунди от 0 до 100 км/ч, светкавично бързият Veyron обаче си намери майстора в лицето на концептуалния хърватски електромобил Concept One. Неговият създател Мате Римац твърди, че това е най-бързата електрическа кола в света. За да докаже думите си, конструкторът покани Veyron на серия от гонки за изясняване на въпроса кой е по-по-най.

В няколко зрелищни надбягвания електрическият Concept One демонстрира уникалните си спринтьорски качества в директен дуел с именития си съперник. Видео от първото състезание вече кръжи в интернет и показва как Veyron губи на традиционната дистанция от четвърт миля (402 м). На писта в Хърватия при температура минус 5 градуса електрическият концепт с 1088 конски сили буквално „къса" на старта фамозното Bugatti с 1001 конски сили. На хартия само за 14,2 секунди Concept One достига 300 км/ч, а Veyron е с половин секунда по-бавен. На практика електромобилът дърпа с две-три дължини веднага след старта, а Bugatti съкращава изоставането чак към края на 400-метровата отсечка. Бруталният въртящ момент от 1600 Nm на Concept One идва с докосването на педала на газта, докато за постигането на не по-малко впечатляващите 1250 Nm на Veyron е нужно развъртането на двигателя и четирите турбини. Победата на електрическия концепт потвърждава превъзходството на моторите на ток пред тези с вътрешно горене в спринтовите дисциплини.