/КРОСС/ Испанската марка Seat официално представи новото, пето поколение на субкомпактния си хечбек Ibiza. Автомобилът е получил дизайн в стила на по-големия модел Leon, както и на първия кросоувър на марката Ateca, но е запазил размерите на своя предшественик.
Дължината на новата Ibiza е дори с 2 мм по-малка от досега, но пък разстоянието между двете оси е нараснало с 95 мм и вече достига 2564 мм. Това е постигнато с помощта на новата платформа MQB A0, на която ще бъде изградено и следващото покоение на Volkswagen Polo. Крайният резултат са по-спортни пропорции, подобрени устойчивост и управляемост, както и повече вътрешно пространство.
Седалките в автомобила са с 42 мм по-широки, увеличено е и мястото над главите на пътниците - отпред с 24 мм, отзад със 17 мм. По-голям е и багажникът, който вместо предишните 292 литра вече побира 355 литра.
Базовата версия на модела е получила 1,0-литров турбомотор с 3 цилиндъра, развиващ 95 к.с. Същият агрегат се предлага във варант със 115 к.с., както и с 90 к.с., при който освен на бензин може да работи и на природен газ.
Най-мощната бензинова версия ще бъде оборудвана с 1,5-литров TSI, като тя ще се появи на пазара едва в края на годината. При нея мощността на агрегата ще е 150 к.с.
Гамата дизели се състои от 3 варианта на 1,6-литровия TDI с мощност 80, 95 и 110 к.с. Скоростните кутии са 5-и и 6-степенни механична, както и 7-степенна роботизирана DSG-трансмисия.
Новият Seat Ibiza ще се предлага само с 5 врати, като се предвиждат 4 нива на оборудване - Reference, Style, FR, и XCelence. Най-спортният вариант RF ще се отличава по агресивния си дизайн и спортните настройки на окачването. Топ-версията XCelence на свой ред ще бъде с най-меко окачване.
В системите за безопасност на автомобила са включени функция да предотвратяване на челен сбръсък, адаптивен круз-контрол и асистент за придвижване в задръстванията.