/КРОСС/ „Не трябва да стоварваме отговорността за инцидента в тунела „Ечемишка" само на настоящото ръководство на АПИ. Този тунел не е ремонтиран от 1985 година и вина имат всички, които са били на ръководни позиции в пътната агенция през тези години", Това коментира пред Агенция КРОСС председателят на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров, по повод тежкия инцидент в неделя, който отне един човешки живот.
„В крайна сметка, последното ръководство започна реален ремонт. Разбрахме, че през 2007 година е започнал един фиктивен такъв, който е завършил с кражба на пари от назначената за дейностите фирма. Ремонт изобщо не е започнал. Да се обвинява настоящото ръководство за мен е некоректно, защото корозията се развива с течение на времето. Всички са знаели за проблема, но никой не е предприел действия за отстраняването му", посочи Тодоров.
„Смятам като цяло, че този въпрос се неглижира. Но трябва да погледнем ситуацията и от друг ъгъл - в крайна сметка, поддръжката е свързана и със средства. Ние се възмущаваме, че 9-10 месеца не може да стартира процедурата за ТОЛ системата, а тя би генерирала милиони, които да влязат в пътната агенция за поддръжка и рехабилитация. Нещата стават все по-дълбоки. От една страна имаме такси, които се събират от винетки, но те са около 30-40% от необходимите средства. А в същото време и по незнайно какви причини 10 месеца чакаме за ТОЛ система.
Ние не можем да искаме чудеса, ако годишно са ни нужни 500-600 млн. лева за поддръжка на пътища, от винетки събираме 30-40%. Недофинансирането е хронично и затова нещата се правят на парче", каза още той.
Тодоров допълни, че всеки пострадал при инцидент заради лошо състояние на пътя може да се обърне към асоциацията. „Пострадали и близките могат да се обърнат към нас, имаме горещ телефон, безплатен, 0700 17 112. Може да ни сигнализират всички, които са претърпели инцидент заради неизправност на пътя, ние водим такива дела, имаме опит", допълни Тодоров.
Цялото интервю можете да прочетете тук.