/КРОСС/ „2017 г. е повратна за БДЖ. Така е конструирана цялата схема на реформите, че тази година трябва да има решителна намеса на държавата". Това каза бившият изпълнителен директор на БДЖ Владимир Владимиров в предаването пред БТВ.
По думите му, смяната на директора на дружеството няма да реши проблемите на БДЖ. "Аз съм най-дълго задържалият се директор - 2 години и 3 месеца. За последните 15 г. има седем или осем изпълнителни директори. Това е едно доста проветриво място с доста натрупани проблеми", добави той.
"Не успяхме да убедим държавата, че трябва да направи решителна намеса в железниците, за да може реформата да бъде подкрепена в най-ключовия момент и да се промени изцяло състоянието на железницата. Това е основната и ключова тема", заяви Владимиров.
По думите му в края на 2009 г. БДЖ е започнала с 850 млн. лв. дългове. "Тези дългове носеха след себе си плащания на лихви, текущи лихви, наказателни лихви и много разходи по съдебни дела, водени с кредиторите. Всичко това доведе до факта, че от железницата излязоха 560 милиона лева, които са платени на кредиторите. В резултат от това усилие задлъжнялостта към днешна дата е 445 милиона, т.е. тя е намалена наполовина. Но в същото време огромните задължения остават. Има 380 милиона от тези 445, които реално трябва да бъдат платени. Железницата вече няма необходимия ресурс вътре в себе си, за да заделя тези средства и да се погрижи за тяхното изплащане", обясни Владимиров. Според него, плащането на тези задължения е със средства на „Пътнически превози" и това е причината за тежките условия на труд и лошата услуга, предлагана от „Пътнически превози". "Това, което трябва да се направи в „Пътнически превози" е да се направят инвестиции, за да може да бъдат една средноевропейска железопътна компания е необходимо да бъдат купени около 30 нови мотрисни влака. Стойността на тази инвестиция е около 410-420 милиона", каза още Владимиров.