Владимир Владимиров: 2017-а е ключова в БДЖ, държавата трядва да се намеси решително
Секция: БЪЛГАРИЯ
12 Февруари 2017 09:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Владимир Владимиров: 2017-а е ключова в БДЖ, държавата трядва да се намеси решително

/КРОСС/ „2017 г. е повратна за БДЖ. Така е конструирана цялата схема на реформите, че тази година трябва да има решителна намеса на държавата". Това каза бившият изпълнителен директор на БДЖ Владимир Владимиров в предаването пред БТВ.

По думите му, смяната на директора на дружеството няма да реши проблемите на БДЖ. "Аз съм най-дълго задържалият се директор - 2 години и 3 месеца. За последните 15 г. има седем или осем изпълнителни директори. Това е едно доста проветриво място с доста натрупани проблеми", добави той.

"Не успяхме да убедим държавата, че трябва да направи решителна намеса в железниците, за да може реформата да бъде подкрепена в най-ключовия момент и да се промени изцяло състоянието на железницата. Това е основната и ключова тема", заяви Владимиров.

По думите му в края на 2009 г. БДЖ е започнала с 850 млн. лв. дългове. "Тези дългове носеха след себе си плащания на лихви, текущи лихви, наказателни лихви и много разходи по съдебни дела, водени с кредиторите. Всичко това доведе до факта, че от железницата излязоха 560 милиона лева, които са платени на кредиторите. В резултат от това усилие задлъжнялостта към днешна дата е 445 милиона, т.е. тя е намалена наполовина. Но в същото време огромните задължения остават. Има 380 милиона от тези 445, които реално трябва да бъдат платени. Железницата вече няма необходимия ресурс вътре в себе си, за да заделя тези средства и да се погрижи за тяхното изплащане", обясни Владимиров. Според него, плащането на тези задължения е със средства на „Пътнически превози" и това е причината за тежките условия на труд и лошата услуга, предлагана от „Пътнически превози". "Това, което трябва да се направи в „Пътнически превози" е да се направят инвестиции, за да може да бъдат една средноевропейска железопътна компания е необходимо да бъдат купени около 30 нови мотрисни влака. Стойността на тази инвестиция е около 410-420 милиона", каза още Владимиров.