Любовта е безценна…особено на Св. Валентин
Секция: ЛЮБОПИТНО
13 Февруари 2017 12:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Любовта е безценна…особено на Св. Валентин

/КРОСС/ Парите не са от значение, когато пазаруваме за любимите хора, сочи годишното проучване "Mastercard Love Index"

Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света усещат духа на Св. Валентин и харчат повече от всякога по време на най-романтичния ден в годината.  

Годишното проучване “Mastercard Love Index”, което представя данни от анализа на разплащателните трансакции за последните три години, разкрива, че емоционалното харчене бележи ръст от 49%. Макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и Св. Валентин – трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37%.

Ако все още не сте избрали нещо специално за любимия човек, това не е повод за паника. Данните на Mastercard показват, че не сте единствените. По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13-и февруари акумулира 47,7 милиона от трансакциите през последните три години.

Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014-а година.

Макар през последните няколко години да казваме „обичам те“ по различни начини, да засвидетелстваш чувствата си към някого на 14-и февруари е по-популярно от всякога.

Проучването „Mastercard Love Index“ подчертава ключови глобални и регионални тенденции с цел да предложи на търговците безценна информация за това как потребителите искат да прекарат най-романтичния ден в годината,коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

Проучването, което изследва потребителското поведение на повече от 200 територии по света, отличава няколко други покупателни тенденции.

Личното отношение продължава да бъде от значение: Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014-а до 2016-а година. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.   

 

Тенденциите в различните райони

Азиатско-тихоокеански регион

·         Харчат повечето от средствата си за хотели/ мотели за Св. Валентин – 37%, което е 33% ръст от 2014 година

·         Извършват 85% от покупките си на Св. Валентин лично, но въпреки това онлайн пазаруването се е увеличило с 81% през последните три години

Канада

·         Избират да харчат повечето средства за ресторанти и хранене навън на Св. Валентин – 34%

·         59% от харченията се извършват лично (най-ниският процент на фона на всички региони)

Европа

·         Повечето от харчовете по време на Св. Валентин са за хотели/ мотели – 35%, което бележи 50% ръст за три години

·         В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19% от покупките за Св. Валентин се извършват през сайтове за електронна търговия

·         Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години

Латинска Америка

·         Онлайн пазаруването бележи най-висок ръст – 250% за три години.

·         Отбелязва се ръст и в покупките на цветя, където се наблюдава огромно увеличение от 271% между 2014-2016 

·         Отчита се и най-голям ръст при разходите за бижута – с 66% повече

САЩ

·         Обичат да харчат за храна, 44% от харчовете са за ресторанти, а това отбелязва най-големия ръст за всички региони от 2014 година – със 130% повече

·         90% от покупките се извършват лично

·         Харченето за хотели/ мотели на Св. Валентин също отбелязва ръст от 57% през последните три години

Близкият изток

·         По-голямата част от бюджета за Св. Валентин се предвижда за хотели/ мотели (43%), следвани от покупките на бижута (22%)

·         Три четвърти от покупките (75%) се извършват лично

·         Също се отбелязва ръст в продажбите на цветя – с 22% повече през последните три години