/КРОСС/ Парите не са от значение, когато пазаруваме за любимите хора, сочи годишното проучване "Mastercard Love Index"
Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света усещат духа на Св. Валентин и харчат повече от всякога по време на най-романтичния ден в годината.
Годишното проучване “Mastercard Love Index”, което представя данни от анализа на разплащателните трансакции за последните три години, разкрива, че емоционалното харчене бележи ръст от 49%. Макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и Св. Валентин – трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37%.
Ако все още не сте избрали нещо специално за любимия човек, това не е повод за паника. Данните на Mastercard показват, че не сте единствените. По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13-и февруари акумулира 47,7 милиона от трансакциите през последните три години.
Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014-а година.
“Макар през последните няколко години да казваме „обичам те“ по различни начини, да засвидетелстваш чувствата си към някого на 14-и февруари е по-популярно от всякога.
Проучването „Mastercard Love Index“ подчертава ключови глобални и регионални тенденции с цел да предложи на търговците безценна информация за това как потребителите искат да прекарат най-романтичния ден в годината,” коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.
Проучването, което изследва потребителското поведение на повече от 200 територии по света, отличава няколко други покупателни тенденции.
Личното отношение продължава да бъде от значение: Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014-а до 2016-а година. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.
Тенденциите в различните райони |
|
Азиатско-тихоокеански регион |
· Харчат повечето от средствата си за хотели/ мотели за Св. Валентин – 37%, което е 33% ръст от 2014 година · Извършват 85% от покупките си на Св. Валентин лично, но въпреки това онлайн пазаруването се е увеличило с 81% през последните три години |
Канада |
· Избират да харчат повечето средства за ресторанти и хранене навън на Св. Валентин – 34% · 59% от харченията се извършват лично (най-ниският процент на фона на всички региони) |
Европа |
· Повечето от харчовете по време на Св. Валентин са за хотели/ мотели – 35%, което бележи 50% ръст за три години · В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19% от покупките за Св. Валентин се извършват през сайтове за електронна търговия · Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години |
Латинска Америка |
· Онлайн пазаруването бележи най-висок ръст – 250% за три години. · Отбелязва се ръст и в покупките на цветя, където се наблюдава огромно увеличение от 271% между 2014-2016 · Отчита се и най-голям ръст при разходите за бижута – с 66% повече |
САЩ |
· Обичат да харчат за храна, 44% от харчовете са за ресторанти, а това отбелязва най-големия ръст за всички региони от 2014 година – със 130% повече. · 90% от покупките се извършват лично · Харченето за хотели/ мотели на Св. Валентин също отбелязва ръст от 57% през последните три години |
Близкият изток |
· По-голямата част от бюджета за Св. Валентин се предвижда за хотели/ мотели (43%), следвани от покупките на бижута (22%) · Три четвърти от покупките (75%) се извършват лично · Също се отбелязва ръст в продажбите на цветя – с 22% повече през последните три години |