Вижте как ще се разбират шофьорите при лека катастрофа
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Февруари 2017 08:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Вижте как ще се разбират шофьорите при лека катастрофа

/КРОСС/ "При леко ПТП и шофьорите се разберат помежду си, се попълва протокол и се обаждате на застрахователите. Когато няма разбирателство, се вика КАТ и те ще определят кой шофьор е виновен. Когато единият шофьор се усъмни, че другият участник в ПТП е в нетрезво състояние, е най-добре да се повика КАТ", коментира за „Здравей, България" по Нова телевизия главен инспектор Росен Рабчев от КАТ.

По думите му, КАТ отговаря за контрола на пътното движение, а с новите промени в закона, Пътна полиция и застрахователите вече ще си разделят тази функция. Припомняме, че влизат в сила нови правила, по които ще действат властите при катастрофи. КАТ вече ще идват само на мястото на тежките инциденти. Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ.

В останалите случаи, дори ако колите са със сериозни щети, ще бъдат съставяни двустранни протоколи. Пътна полиция ще пристига на местопроизшествието при следните условия: ако има жертви или пострадали; ако двамата шофьори не могат да се разберат кой е виновен; ако има съмнения, че единият от водачите е в неадекватно състояние или няма книжка. До този момент не се подписваха протоколи, ако някоя от колите не може да се придвижва на собствен ход. Според застрахователите обаче това почти винаги се случва при по-тежките катастрофи. „Промените не са свързани с леките ПТП. Тази наредба действа от 2009 година.

Шофьорите добре познават правилата и как се пишат двустранни протоколи. Промяната е, че КАТ няма да посещава и тежки ПТП-та между два тира, например. А когато стане тежко пътно-транспортно произшествие, хората обикновено са много афектирани и разбирателството е много трудно. Застрахователите плащат на КАТ да извършват тази контролна мярка. Гаранционния фонд изплаща 5% от всички вноски, които ние, като граждани плащаме", коментира Юри Тодоров, председател на „Асоциация за застрахователна сигурност".