/КРОСС/Предсрочният вот в комбинация с вълненията на Изток и на Запад, накара партиите у нас да променят досегашните си стратегии и да започнат комуникацията си с избирателите в съвсем друга посока. Говоренето на партиите е станало основно в две направления - национално или социално.
Такова обобщение направи в предаването "Денят ON AIR" по Bulgaria ON AIR социологът Първан Симеонов.
"Предизборната кампания ще бъде пинг-понг, блиц, бързо разиграване", прогнозира той.
Промяната в политическото говорене дошла от смяната на нагласите на българина, които от своя страна са повлияни от международната обстановка. Тези нагласи обаче са повече сантиментални, отколкото рационални, предупреди Симеонов. Той цитира и последния сондаж на "Галъп", резултатите от който сочат, че 42% от българите биха се обърнали към Русия в случай на война.
По думите му още една значителна промяна в стратегиите на партиите ще бъде при избора на ключови кандидати. "Моделът "Радев" е удивителен - човек, който преди половин година беше непознат, сега е президент на страната. Другите партии ще се опитат да копират този модел", посочи Симеонов.
Относно служебното правителство коментира, че засега кабинетът "Герджиков" "стъпва" без резки движения и не е изключено да остане за повече от предвиденото.