Кампанията на БНТ2 „Купувам българско“ с отличие от българския бизнес
Секция: БЪЛГАРИЯ
02 Март 2017 14:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кампанията на БНТ2 „Купувам българско“ с отличие от българския бизнес

/КРОСС/Наградата „Златна мартеница" за активна журналистическа позиция в подкрепа на българското производство получи кампанията на БНТ2 „Купувам българско".
Съюзът на малкия и среден бизнес, който обединява над 1 300 български компании, връчи вчера годишните отличия за 23-ти пореден път, а победителите са само 6, съответно в категориите за завоювано доверие на българските потребители, за налагане на собствена марка на международни пазари, за високотехнологично производство, за предприятие със затворен цикъл и наградата за активна журналистическа позиция в защита на българското производство. Наградата "Златна мартеница" е учредена от сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес" като стимул за съживяването на българските производства и услуги и повишаване на тяхната конкурентоспособност, както в страната, така и на международния пазар.
Една от най-мащабните социално отговорни кампании на обществената медия, получи седмото си поредно признание на официална церемония в присъствието на Президента на Р България Румен Радев и министри.
„Тази инициатива вдъхва надежда, кураж и самочувствие на тези, които полагат ежедневни усилия, за да създават убеденост в потребителите, че българското качество не отстъпва на чуждото" - отбеляза президентът. Според него, за да развиваш бизнес в България се изискват не само качества като упоритост, всеотдайност и любов към това, което правиш, но и патриотизъм, за да се посветиш на мисията да налагаш българската марка на нашите и чужди пазари.
„Сред основните цели на кампанията „Купувам българско" беше да събудим у хората интерес към българската продукция, да им кажем, че когато купуват български стоки, те всъщност подкрепят българските предприятия и реалната икономика. С това да им покажем, че българските стоки се произвеждат качествено, на много високо световно и европейско равнище" - заяви директорът на БНТ Свят и Региони Екатерина Генова при получаването на наградата и добави, обръщайки се към присъстващите министри, че БНТ 2 като медия ще продължи да настоява за решаването на проблемите на българските производители.
Кампанията ,,Купувам българско" стартира преди три години и привлече като партньори най-големите браншови обединения на български производители и водещи компании от различни сектори на икономиката. Повече от 11 милиона стоки са достигнали до своите потребители със стикера „Купувам българско" от началото на кампанията, а БНТ 2 е показала над 1200 тематични репортажа за актуалните проблеми на българския бизнес.
Изпълнителният директор на сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес" Пламен Грозданов изтъкна важната роля на медиите както за налагане на българските продукти, така и за насърчаване на производителите. Кампанията „Купувам българско" вече 3 години образова българските потребители и показва българските производители, които поддържат високи европейски и световни стандарти, сподели той за БНТ.
Проучвания на пазара, които Съюза провежда системно, показват, че над 90% от българите декларират своите предпочитания към български хранителни стоки. С много висок процент одобрение са българската козметика, плодовете и зеленчуците.
Популяризирането на качествените български стоки и отговорните родни производители е сред приоритетите за организацията през тази година. Експерти на Съюза ще разясняват ползите от потреблението на български продукти. „Тридесет стотинки от всеки лев, похарчен за родна стока остават в България. Тези средства се насочват за образование, здравеопазване, за достойно съществуване на възрастните хора", каза в ефира на БНТ изпълнителният директор на сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес". Необходимостта от подкрепа на родните производители придобива особена актуалност на фона на разгорещения дебат в рамките на ЕС за „Европа на две скорости" и за качеството на продуктите, разпространявани на източните пазари на общността.