/КРОСС/Наградата „Златна мартеница" за активна журналистическа позиция в подкрепа на българското производство получи кампанията на БНТ2 „Купувам българско".
Съюзът на малкия и среден бизнес, който обединява над 1 300 български компании, връчи вчера годишните отличия за 23-ти пореден път, а победителите са само 6, съответно в категориите за завоювано доверие на българските потребители, за налагане на собствена марка на международни пазари, за високотехнологично производство, за предприятие със затворен цикъл и наградата за активна журналистическа позиция в защита на българското производство. Наградата "Златна мартеница" е учредена от сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес" като стимул за съживяването на българските производства и услуги и повишаване на тяхната конкурентоспособност, както в страната, така и на международния пазар.
Една от най-мащабните социално отговорни кампании на обществената медия, получи седмото си поредно признание на официална церемония в присъствието на Президента на Р България Румен Радев и министри.
„Тази инициатива вдъхва надежда, кураж и самочувствие на тези, които полагат ежедневни усилия, за да създават убеденост в потребителите, че българското качество не отстъпва на чуждото" - отбеляза президентът. Според него, за да развиваш бизнес в България се изискват не само качества като упоритост, всеотдайност и любов към това, което правиш, но и патриотизъм, за да се посветиш на мисията да налагаш българската марка на нашите и чужди пазари.
„Сред основните цели на кампанията „Купувам българско" беше да събудим у хората интерес към българската продукция, да им кажем, че когато купуват български стоки, те всъщност подкрепят българските предприятия и реалната икономика. С това да им покажем, че българските стоки се произвеждат качествено, на много високо световно и европейско равнище" - заяви директорът на БНТ Свят и Региони Екатерина Генова при получаването на наградата и добави, обръщайки се към присъстващите министри, че БНТ 2 като медия ще продължи да настоява за решаването на проблемите на българските производители.
Кампанията ,,Купувам българско" стартира преди три години и привлече като партньори най-големите браншови обединения на български производители и водещи компании от различни сектори на икономиката. Повече от 11 милиона стоки са достигнали до своите потребители със стикера „Купувам българско" от началото на кампанията, а БНТ 2 е показала над 1200 тематични репортажа за актуалните проблеми на българския бизнес.
Изпълнителният директор на сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес" Пламен Грозданов изтъкна важната роля на медиите както за налагане на българските продукти, така и за насърчаване на производителите. Кампанията „Купувам българско" вече 3 години образова българските потребители и показва българските производители, които поддържат високи европейски и световни стандарти, сподели той за БНТ.
Проучвания на пазара, които Съюза провежда системно, показват, че над 90% от българите декларират своите предпочитания към български хранителни стоки. С много висок процент одобрение са българската козметика, плодовете и зеленчуците.
Популяризирането на качествените български стоки и отговорните родни производители е сред приоритетите за организацията през тази година. Експерти на Съюза ще разясняват ползите от потреблението на български продукти. „Тридесет стотинки от всеки лев, похарчен за родна стока остават в България. Тези средства се насочват за образование, здравеопазване, за достойно съществуване на възрастните хора", каза в ефира на БНТ изпълнителният директор на сдружението „Произведено в България - съюз на малкия и среден бизнес". Необходимостта от подкрепа на родните производители придобива особена актуалност на фона на разгорещения дебат в рамките на ЕС за „Европа на две скорости" и за качеството на продуктите, разпространявани на източните пазари на общността.