/КРОСС/Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев направи проверка на новата електронна система, за контрол на теоретичните изпити на кандидатите за водачи. Той посети областния отдел на Автомобилна администрация в София, където днес се проведоха първите изпити в специално оборудваните зали. Резултатите показаха, че от 84 курсисти 64 са преминали успешно.
Министър Христо Алексиев разпореди да бъде ускорено внедряването на новата система във всички областни отдели на Автомобилна администрация. Към момента в цялата страна са готови залите в 10 областни отдела от 27. Министърът заяви, че лично ще следи процеса по оборудването на определените за целта помещения и обучението на отговорните служители. Той изтъкна, че за да не се допускат манипулации и евентуални сривове на системата е необходимо да се проиграят всички възможни варианти и да се вземат превантивни мерки. По думите му, организацията на изпитния процес трябва да минимизира субективния фактор, което ще ограничи външната намеса.
Министър Алексиев проведе среща и със служителите отговарящи за изпитите, като се запозна с естеството на тяхната работа и проблемите които срещат.
Основната цел на новите мерки за контрол е прекратяването на нерегламентираните практики при теоретичните изпити. За да се постигне това на изпитваните лица е забранено да внасят и ползват електронни устройства в кабинетите за изпит.
Преди и по време на изпита кандидатите се проверяват със скенери и специална техника за наличието на устройства за подсказване и преписване. Всички работни места са изолирани, така че да няма възможност за комуникация между кандидатите. Таблетите са монтирани неподвижно и не могат да бъдат премествани. Преди изпита кандидата се снима, сканира се личната му карта и автоматично се определя работното му място. По време на изпита системата извършва автоматично лицево разпознаване, за да не може кандидатите да си разменят местата.
Изграден е и Център за видео наблюдение, от където се записват и наблюдават изпитите в реално време. Системата е създадена, така че при регистриране на нередност да подава сигнал в центъра, като остава следа за това. Това позволява и последващ контрол върху служителите от агенцията.