„Информационно обслужване“ АД отчита успешна 2016 г.
Секция: ИКОНОМИКА
20 Март 2017 13:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Информационно обслужване“ АД отчита успешна 2016 г.

/КРОСС/„Информационно обслужване" АД реализира пореден положителен финансов резултат. През 2016 г. компанията отчита приходи в размер на 20,1 млн. лв. и печалба за годината от 1,45 млн. лв.

Резултатите показват ръст на печалбата от 8% в сравнение с бизнес плана за 2016 г., намаление на разходите с 2%, рентабилност 7.2%, както и увеличение на печалбата на база един служител с 8%. По-добрите финансови показатели са в резултат на привличане на нови клиенти и редица мерки на ръководството на компанията за оптимизиране на разходите, инвестиране в обучения и квалификация на служителите.

Сред новите договори за 2016 г., които компанията спечели, са тези за системна интеграция на ИТ услугите на Министерство на финансите за период от 3 г., за компютърна обработка на данните от изборите за президент и вицепрезидент и от националния референдум, за поддръжка и развитие на интегрираната система ИНТРАСТАТ на НАП, за поддържане и експлоатация на националната база данни Население на ГРАО за период от 3 г., за модернизация на интернет портала на МВР, за поддръжка на сървърна техника, прилежащо оборудване и информационни системи за МОН за период от 3 г., инвентаризация и анализ на състоянието на информационната и комуникационна инфраструктура, информационни системи, услуги и регистри в сектор „Правосъдие" за Министерство на правосъдието и други договори за предоставяне на консултантски услуги в областта на одит и управление на ИКТ проекти.

През 2016 г. Информационно обслужване АД стана сертифициран партньор на един от световните гиганти в софтуерната индустрия и основен производител на ERP системи SAP.

„Информационно обслужване" беше първата компания, която издава електронни подписи у нас, която свали перманентно цените (намаление с 25% за електронните подписи и 40% за устройствата) за услугата и въведе издаване и подновяване на електронен подпис с валидност 3 години.

В резултат на това цената на електронен подпис за физически лица StampIt е само 12.00 лева с ДДС.

Реализираните приходи от продажби на е-подписи на компанията за 2016 г. бележат ръст в сравнение с 2015 г. с 13%, а спрямо 2014 г. - 14%. Броят на издадените и подновени електронни подписи през 2016 г. нараства с 11% спрямо 2015 г., а в сравнение с 2014 г. - с 29%.

Предприетите мерки през 2015 г. по отношение намаляването на основни разходи, свързани с оптимизиране на административния екип на компанията дават резултати и през 2016 г. Разходите за горива и поддръжка на автомобилния парк намаляват с 15%, разходите за консумативи с 26%, разходите за топло и електроенергия с над 15% и за комуникационни услуги с 16% спрямо 2015 г. Част от спестените средства са реинвестирани за модернизиране на работната среда и социални придобивки за служителите.

С цел поддържане и развитие на технологичната инфраструктура, която е основата на процесите по предоставяне на ИТ услуги, през 2016 г. са реализирани редица инвестиции за обновяване на технологичното оборудване, вкл. и в доставката на оборудване за защита от кибер атаки.

„Информационно обслужване" продължава да инвестира в най-ценния си ресурс - своя екип, чрез обучение. В изпълнение на програмата за професионална квалификация над 100 експерта преминаха през международно сертифицирани курсове и изпити за сертификати, вкл. по управление на проекти, моделиране и управление на бизнес процеси, програмиране, виртуализация на ИКТ ресурси, мрежова и информационна сигурност и др.