/КРОСС/ Сериозен глад за международни шофьори изпитва българският транспортен бранш. Заради липсата на кадри много фирми вече са фалирали, а други са на прага да спрат дейност. Част от решаване на проблема бизнесът вижда в привличане на шофьори от бесарабските българи от Украйна и Молдова.
Около 9000 шофьори работят в момента в транспортния бранш. Много от тях напускат работа по време на курс, а на тяхно място нови кадри не се намират. От Съюза на международните превозвачи са изчислили, че за да изпълняват безпроблемно дейността си, трябва да назначат още около 3000 шофьори.
Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Това спря развитието на българските транспортни фирми. Те вече не инвестират в увеличаване на парка, а минават на вариант по-скоро да подменят превозните си средства, предвид това че липсват както като брой шофьори, така и като качество."
До 1800 евро достига заплатата на един международен шофьор. Транспортните фирми виждат решаване на проблема, като бъде възстановен държавния прием за придобиване на категория „C" в училищата.
Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Професионалната компетентност да бъде залегнала в учебния план и учебната програма."
От брашна искат също държавата да облекчи процедурите по придобиване на гражданство за бесарабските българи от Молдова и Украйна. Заради ниските заплати, които получават в родината си, много от тях имат желание да работят у нас, но се отказват заради тромавите процедури.
Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Ако ние направим всичко необходимо да бъдат форсирани процедурите по получаване на съответните документи, те да бъдат привличани и да работят при добри условия на заплащане в България."
От брашна ще изчакат да бъде съставено правителство, за да могат всички тези предложения да бъдат поставени пред новите управляващи.