/КРОСС/ Десет са потвърдените нарушения в медиите, установени от Съвета за електронни медии (СЕМ) по време на предизборната кампания. Това съобщи пред БНР председателят на медийния регулатор Мария Стоянова, която определи кампанията като активна и динамична.
"Във вчерашния ден също така установихме по две от медиите неправомерна предизборна агитация. Нарушенията са пренебрежимо малки, в сравнение дори с миналите президентски избори. Усилията, които положихме още преди кампанията, за която се подготвихме като сектор, дават резултат", заяви Стоянова.
Като едно от най-големите предизвикателства на кампанията тя определи предизборния клип на формацията ДОСТ, в който се вижда турският посланик у нас Сюлейман Гьокче.
"Клипът бе смущаващ и заради показването на чешмата "Тюркян" в Кърджалийско, откъдето започна кампанията си една друга партия, другото - турскоезичната музика, която звучеше върху кадри на облечени в шопски носии. Тези предизвикателства носеха в себе си един заряд, който рискуваше да хвърли сянка върху цялата кампания", каза още шефката на СЕМ.
В това отношение СЕМ, ЦИК и външното министерство са показали "институционална решителност за нулева толерантност към подобен тип прояви", допълни Мария Стоянова.