Първият модел на проекта Кортеж – седанът се изпитва в Скандинавия
Секция: Автомобили
29 Март 2017 14:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Първият модел на проекта Кортеж – седанът се изпитва в Скандинавия

/КРОСС/Хващайки за пръв път нов тестови автомобил в заснежената Скандинавия, папараците доста са се пообъркали. Първоначално помислили че става дума за евтино китайско копие на Rolls Royce или Bentley. Малко по-късно, поразравяйки се в мрежата усетили, че става дума за доста трудната за тях дума Кортеж /Kortezh/.

Наистина става дума за официалния държавен проект на Русия за автомобили за "първите сред равните" лица на голямата северна страна. Първите реални автомобили, построени в рамките на проекта Кортеж, трябва да бъдат представени до края на тази година.

Хванатият в обективите прототипен седан с вероятното бъдещо име Aurus е прикрит от доста лек камуфлаж, което свидетелства за близката му официална премиера. Разработката на машината е поверена на института НАМИ, работещ заедно с редица чуждестранни партньори. Предполага се че за колата ще бъде използван нов турбомотор V12 (6,0-6,6 л, 800 к.с., 1000 Нм), създаден от Porsche Engineering за президентската лимузина. Предвиждат се още шест и осем цилиндрови двигатели за автомобилите на "по-непървите сред равните."

Планира се седанът, по-рано фигурирал под името Лидер, да не се използва само в кортежите на първите лица на държавата, но и да се пусне в свободна продажба при цена над два милиона рубли.

Според съобщение на агенцията ТАСС, първата партида от три комплекта автомобили на фамилията Кортеж - шестетрова лимузина за президента, седан и ван ще бъде предадена за тестове на гаража с особенно назначения на ФСО в края на тази година.

Тази тройка трябва да влезе в серийно производство в началото на следващата година, а в момента се водят преговори за производството им с индийската Tata Motors, собственик на концерна Jaguar Land Rover. Предполага се че в рамките на проекта Кортеж ще бъдат направени не повече от 5000 коли с трите вида купета, а цялата гама и серия трябва да е налице до края на десетилетието.