/КРОСС/ На бляскава гала церемония в София, вчера бяха връчени първите награди за електронни търговци в България - eCommAwards. Девет статуетки получиха своите нови притежатели след едноседмично гласуване на експертно жури оценяващо по общо над 30 критерия. Участващите проекти трябваше да са реализирани в периода 1 януари - 31 декември 2016г. В наградите се включиха много проекти, които показаха, че обслужват добре своите клиенти. Че онлайн магазините им са лесни за използване, бързи и удобни. Защитата на личните данни също беше огромен фактор във взимането на финалните решения. В духа на изместването на потребителите от дектоп към мобилни платформи беше връчена и награда за мобилно приложение свързано с продажби на стоки и услуги.
"Електронната търговия в България се развива с бързи темпове и добрите примери трябва да се показват на аудиторията. Когато преди 8-9 месеца се зароди идеята за наградите решихме, че това е нещо, което липсва на България и ние можем да помогнем в реализацията му. Зад много проекти стоят неуморни екипи от мениджъри, разработчици, дизайнери, логистични компании и центрове за клиентско обслужване. Техните усилия трябва да бъдат адмирирани, че доставят услуги на глобално ниво." - сподели председателя на журито - Любомир Чолаков (генерален мениджър на eCommera linked by Isobar).
Ето и победителите в различните категории по ред на връчване:
Стартиращ онлайн бизнес за 2016 стана Medal.bg - иновативна платформа обединяваща онлайн и офлайн покупките чрез геймификация и елементи на лоялни практики.
Маркетинг кампания отиде за официалната премиера на FIFA 2017 и организирания за първи път по рода си в България онлайн турнир от Ozone.bg
Иновация в онлайн търговията отиде за Clandestino.bg, които предлагат добре познат продукт с иновативен акцент - очила изработени с дървена рамка.
Мобилно приложение на 2016г. стана eSky предлагащо добро и бързо потребителско преживяване при покупката на самолетни билети.
Добра практика / социална отговорност отиде при Ozone.bg благодарение на техния 24/7 съпорт център към онлайн магазина.
Дизайн и ползваемост статуетката беше връчена на eSky.bg. Техният проект използва нови похвати и течения в потребителското преживяване и дизайна.
Онлайн търговец на годината стана eBag.bg. Онлайн магазинът за хранителни продукти опериращ в София предлагащ доставки в рамките на същия ден, лесно връщане (в случай на рекламация) и над 20000 харнителни продукта онлайн.
Специална награда на журито отиде при пекарната Take-a-kake.eu , който продават прясно приготвени кексчета чрез онлайн поръчка. Проекта показва как един сравнително малък и локален търговец решава да заложи на професионална платформа и консултанти за да развитие своя бизнес.
След едноседмично онлайн гласуване потребителите определиха кой взима и статуетката за Награда на публиката - тя отиде в eSky.bg , които събраха над 2500 положителни гласа в рамките на една седмица.
Церемонията беше част от най-мащабното събитие за електронни търговци в България - eCommCongress, където 15 лектора споделиха своя опит и ноу-хау в тематични лекции.