Гласовете на БСП се оказаха със 17 стотинки по-евтини от тези на ГЕРБ
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Април 2017 08:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Гласовете на БСП се оказаха със 17 стотинки по-евтини от тези на ГЕРБ

/КРОСС/ ГЕРБ и БСП се оказаха двете водещи партии на парламентарните избори, като общо събраха над 60 процента от вота на българите. Гласовете на Левицата обаче се оказаха със 17 стотинки по-евтини от тези на партията, спечелила изборите.

Това показва мониторинг на неправителствената организация "Институт за развитие на публичната среда", цитиран днес от в. "Сега", който показва колко пари са похарчени за кампания от партиите, влезли в парламента и колко гласове са получили .

Цената на един глас за коалиция "Обединени патриоти" пък се оказа най-висока спрямо разходи.

С рекламен медиен бюджет от около 315 000 лв. всеки от 318 513-те гласа за патриотите струва 0,94 лв.

Втора в класацията за най-скъп вот е партия ГЕРБ с по 0,73 лв. за всеки спечелен избирател. Партията на Бойко Борисов е рекордьор по направени общи разходи за реклама на отминалия вот с общо 810 000 лв., показва изследването. Тя получи 1 147 292 гласа.

От формациите, влезли в 44-ото НС, ДПС е трето със 0.72 лв. на глас - 315 976 гласа, спечелени с бюджет от около 230 000 лв.

БСП е четвърта с 0.56 лв. - 955 490 гласа с 531 000 лв.

Най-евтино е спечелила вота си "Воля" на Веселин Марешки - 145 637 гласа срещу 62 000 лв., или по 0.43 лв. на глас.

(На предишните парламентарни избори - през октомври 2014 г., "Патриотичният фронт" е направил най-малките харчове за привлечените гласове - по 2,07 лв. на глас. Но това е цената е обявена от Сметната палата. Тя е значително по-висока, отколкото показват сметките на "Институт за развитието на публичната среда", защото в нея влизат и всички останали разходи на партиите в предизборната борба, а не само рекламните бюджети.)

От партиите и коалициите, останали извън новия парламент, на най-висока цена е печелила гласовете си коалицията "Българско национално обединение" - по 7,95 лв. на глас. (На последните президентски избори тя беше издигнала за кандидати Митьо Пищова и Радо Шишарката.)

Следва "Коалиция на недоволните", създадена от лидера на евролевицата Александър Томов и Жорж Ганчев - по 6.72 лв. на глас.