/КРОСС/ Мтел е най-силната българска марка в категория „Телекомуникации" в България. Това показва резултатът от независимото проучване на пазара по инициатива на световната организация Superbrands. То се провежда за пети пореден път в България, като Мтел взема престижното признание за втори път. Избраните марки от Superbrands трябва да демонстрират качество, надеждност и уникалност на пазара.
Като най-силна марка сред телеком компаниите Мтел се нарежда в България редом до световноизвестни брандове като Google, Mercedes-Benz, Coca-Cola и L'oreal Paris.
Отличието на Superbrands е признание за постиженията на Мтел през последната година. Компанията стартира своята 4G мрежа през април миналата година, финализира придобиването на blizoo, а през януари и март пусна собствени спортни канали - Mtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGEsport.
Световната организация Superbrands използва универсална методика за подбор и оценяване на брандовете във всички страни, където оперира. Селективният процес се осъществява на три етапа. Първоначално най-забележителните марки се номинират на база достоверни източници, статистически данни и пазарни анализи. Селективният процес първо се осъществява чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria. Финалният етап по определяне на победителите е национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с това на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение за работата си в Superbrands, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. За провеждането на националното гласуване на потребителите, партньор на Superbrands е българския клон на световната консултантска фирма GfK Bulgaria.