Синдикати искат оценки и за поведението на учениците
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Април 2017 16:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Синдикати искат оценки и за поведението на учениците

/КРОСС/ Училищните синдикати поикаха да бъде въведена оценка за поведението на учениците, която да бъде балообразуваща в общия им успех, съобщи Нова ТВ. Преподавателите са категорични, че не е лесно в днешно време да приковеш вниманието на децата. „Трудности все повече напоследък, сблъсквам се не само аз, но и колегите. Това е едно различно поколение”, заявява Роза Бъчварова, учителка по история.

Невниманието в час е само един от примерите. Нерядко се стига и до по-неприятни ситуации, но този път между учениците. Сред тях е и размяната на удари. „Не мисля, че е правилно да се посяга на съученици, съжалявал съм. Мисля, че всяко момче е имало този момент, в който е искал да удари някого, не всички са го правили, но всеки е имал такъв момент”, смята Борис. Едно от възможните решения на проблема с поведението и агресията предлагат синдикатите. Според тях въвеждането на оценка за възпитание ще подейства дисциплиниращо.

Предложението е оценката по възпитание да бъде балообразуваща, което означава, че тя ще е важна за всеки един ученик, защото ще влезе в дипломата му.

„Тя всъщност да е приложима тогава, когато определен ученик избира желано училище и желан университет. Ще бъде решаваща при формирането на по-висок бал. Ще бъде приоритет за всеки един ученик да покаже добро възпитание”, обясни Юлиан Петров, председател на Синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”.

„Това би накарало една много малка част от децата, които са дълбоко вътрешно мотивирани, че искат да продължат образованието си, да потискат тези свои импулси, които не се знае къде биха избили”, смята Цвета Брестничка от Асоциация „Родители”.

„Това, което се случва междучасията е трудно да бъде оценено и трудно да се включи като компонента”, смята Роза Бъчварова. За самите ученици нужда от мерки има. Въпреки това не виждат връзка между възпитанието и агресията.