Лазар Лазаров: Нямам притеснения, законът е спазен при строежа на "Марица"
Секция: БЪЛГАРИЯ
26 Април 2017 15:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лазар Лазаров: Нямам притеснения, законът е спазен при строежа на "Марица"

/КРОСС/ „Това, че са необходими допълнителни действия по строежа на АМ „Марица", е ясно от началото на 2014 година - много преди да поема поста в АПИ. Лично аз нямам притеснения. Разбира се, всеки може да втълпи и да се опитва да доказва и разбира се, както едната теза, така и другата теза". Това обяви пред БНР бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров по повод разследването на прокуратурата, откъдето обявиха, че при строежа на въпросната магистрала са извършени незаконни дейности за 51 млн. лв.

Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова, че като обвиняем няма да бъде привлечено само едно лице. Един от предполагаемите такива е именно Лазаров, но самият той заяви, че до момента не е бил викан в прокуратурата дори като свидетел.

„Законът и всички изисквания на оперативната програма „Транспорт" са били спазени в поръчката", категоричен е той.

Магистралата е в експлоатация от година и половина, допълни Лазаров и уточни:

„Не сме поканили "Пътища Пловдив". Процедурата е открита. Явили са се трима участници. Пак казвам, не е коректно в момента това да го коментирам, тъй като е част от следствието. С представители на фирмата сме говорили по работа, имайки предвид, че те все пак са наемодател и доставчик на материали за обекта и то основен. Няма как да не говорим с тях, но сме говорили с представители на основната фирма, която е поставила форсмажора още в началото на 2014-а година".

Бившият директор на АПИ уточни и защо италианската фирма не е извършила дренажните дейности:

„Не е въпросът дали може да ги извърши италианската фирма. Проектът е на инженеринг, тоест включва и проектиране, и строителство. Той не е чисто строителство по количествено-стойностна сметка и по проект. Това е инженеринг, тъй като изпълнителят трябва да направи и проекта, и самото строителство. Затова е направена открита процедура, за да може пазарът да покаже действителната стойност, най-добрата цена. Процедурата е на най-ниска цена.

Лазаров е категоричен, че не е разпореждал на администрацията в АПИ да подготви документите по такъв начин, че поръчката да спечели „Пътища Пловдив":

„Естествено, че нужната документация трябва да се подготви. Но това допълнение - да се спечели от конкретна фирма, няма как да стане, при положение че е на най-ниска цена.

Той също така отрече да е участвал в среща с Георги Гергов, както и да е подал оставка от АПИ именно заради тази поръчка.

„Подадох оставка по здравословни причини и обясних много нагледно защо подадох оставка. Както виждате, и в момента не се крия по никакъв начин. Аз съм наличен", завърши Лазар Лазаров.