Бившият шеф на АПИ дава на съд просташките обвинения за "Пътя на любовта"
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Април 2017 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бившият шеф на АПИ дава на съд просташките обвинения за "Пътя на любовта"

/КРОСС/ „Простотии" - така бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров определи в предаването „Тази сутрин" по bTV думите на бившия зам.-ръководител на надзора на Лот 1 на АМ „Марица" инж. Илия Запрянов.

Вчера в същото предаване Запрянов каза, че от магистралата до с. Златна ливада бил изграден път, който не бил включен в проекта. Кметицата на селото обаче, която била „знойна хубавица", се примолила на Лазаров, между двамата имало „любовна тръпка" и така се стигнало до строежа, а отсечката била известна като „Пътят на любовта".

„Много ми е трудно да коментирам такива простотии в сериозно предаване, но няма как да ги подмина с лека ръка, защото той хвърли абсолютно безпочвени обвинения в пространството, за което, разбира се, ще си потърся правата, тъй като той урони престижа на моето име", каза Лазаров.

„Не познавам тази жена, не съм я виждал никога, даже по телефон не сме говорили, не сме осъществявали абсолютно никакъв контакт, вчера разбрах за нейното съществуване. Не приемам за сериозно, морално и психически стабилно да се хвърлят такива грозни обвинения в ефир", допълни бившият шеф на АПИ и уточни.
„Виждал съм Запрянов два пъти и в двата случая си говорихме за извънземни и илюминати - това са му основните теми за разговор".

Лазаров обясни, че „пътят, като преминаване през автомагистралата, го има в основния проект, но като селскостопански прокар. Това означава, че там има съоръжение (подлез, бел. ред.) с местен път, през който селскостопанската техника да минава от площите от едната страна на магистралата до тези от другата страна. Цялата връзка, която е в сервитута на магистралата, е по основния проект. След това строителите използват тази връзка като служебен път за тяхната техника. Със сигурност не са отделяни допълнително пари. Прокуратурата обаче прави проверка заради сигнал, предполагам от същия човек (Запрянов)".

Той каза още, че отсечката до селото и до манастира не е трябвало да бъде асфалтирана и там Агенцията няма пръст.

Всичко, което е правено, е правено в сервитута на магистралата и е било за обслужващ път на магистралата и служебен път по време на строителството.

Лазаров коментира и твърденията на Запрянов, че АПИ е платила на зелено над 20 млн. лв. на „Пътища Пловдив" за изкопни дейности, които така и не са извършени.

„Това категорично не е така. Говорим за дейността, която трябва да извършва същият този г-н Запрянов като зам.-ръководител на надзорния екип на обекта. В това си качество той има задължение да подписва всички сертификати и да удостоверява извършените работи. Т.е., ако той е съставял документи с невярно съдържание, да си носи отговорност".

Лазаров отрече и друго обвинение - че магистралата е построена върху глина, като каза, че „този човек (Запрянов) говори нелепи неща".

За разследването на прокуратурата във връзка със строителството на Лот 1 от магистралата гостът каза, че за него „тази поръчка е изготвена и изпълнена по всички законоустановени правила в държавата".

„Италианската фирма печели поръчка за 160 млн. лв. с ДДС на база на проект от възложителя, изготвен преди 30 години. Въпреки всички актуализации, има пропуски по отношение на геологията. Именно на такъв пропуск се натъква фирмата и още през 2011 г. сезира възложителя АПИ за пропуска и възникнали форсмажорни обстоятелства", каза Лазаров.

„Процедурата започва в началото на 2014 г., независими одити проверяват исканията на компанията и ги потвърждават. Следва техническо задание и поръчка, за която се обявява открита процедура. Не имало договорка между мен и „Пътища Пловдив", добави бившият шеф на АПИ.