Кирил Добрев: Целта на комисията по магистралите е да разберем колко струва гордостта на ГЕРБ
Секция: ПОЛИТИКА
03 Май 2017 10:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кирил Добрев: Целта на комисията по магистралите е да разберем колко струва гордостта на ГЕРБ

/КРОСС/ „Целта на комисията за магистралите е да се види кой носи политическата отговорност и да отговори на българския народ колко струва гордостта на ГЕРБ". Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България" Кирил Добрев от трибуната на Народното събрание по време на обсъждането на проекторешението за създаване на Временна комисия за установяване на пропуските и нарушенията в дейността на Агенция „Пътна инфраструктура" и бившата Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти" при провеждането и изпълнението на процедури по изграждането на магистрали и пътища, предаде „Фокус".

„Имам чувството, че вие не разбирате за какво става въпрос и се опитвате да се вторачим в заглавия, изрази, думички. Да ви припомня само, че преди една година колегата Жельо Бойчев и моята скромна персона пуснахме един въпрос до г-жа Лиляна Павлова, впечатлени от факта, как една фирма за толкова кратко време прави пътека от обществени поръчки за 1 милиард лева само за няколко месеца. Почти като успешен тотомилионер", каза народният представител от БСП.

По думите му преди една година е получил отговор от тогавашния министър Лиляна Павлова да си провери сайта с обществени поръчки. „Да си събирам информацията", отбеляза той. По думите му почти една година след това прокуратурата и ДАНС влизат в АПИ и дават информация, че там се договарят обществени поръчки.

„Кажете ми магистрала, която да не е отворена и да не е затворена след това два месеца за ремонт", попита колегите си от ГЕРБ Кирил Добрев.

Според него магистралите са гордостта на кабинета „Борисов" 1 и 2.

„Всички сме в тръпнене на очакване на „Борисов 3". Иска ми се "Борисов 3" с тази гордост да продължи, защото и аз и моето семейство и моите деца искат да карат по хубави пътища", каза Добрев и заяви, че комисията трябва да даде отговор на българския народ колко струва тази гордост.

Друг депутат от БСП Жельо Бойчев пък заяви, че „няма нищо по-естествено колегите от ГЕРБ да подкрепят Комисията за магистралите".

По думите в последните няколко години по линия на националното финансиране и по усвояване на европейски средства са изхарчени стотици милиони левове за строителството на инфраструктурни обекти.

„Същевременно и в момента и по-назад във времето сме свидетели на множество скандали по провеждането на такъв тип дейности", каза Бойчев.

Той посочи, че комисията цели да проучи всички съмнения, които има българското общество, затова че процедурите по възлагане на поръчките за строителство са опорочени, че имат предрешен победител, че огромен финансов ресурс се концентрира в малко на брой компании, както и че Законът за обществените поръчки бива заобикалян и качеството не съответства.

Според него няма нищо неестествено в това българският парламент да отговори на очакванията на хората.

„44-тото Народно събрание започна добре работата си. Създаде две анкетни комисии. Това ще бъде трета стъпка, която ще бъде в отговор на всички тези очаквания в българското общество. За всички съмнения, които има българският парламент е мястото, където те могат да получат своя отговор и да бъдат разсеяни", обяви Бойчев.

Идеята на БСП обаче срещна сериозен отпор от страна на ГЕРБ. Като аргумент срещу създаването на комисията бившият министър на транспорта Ивайло Московски дори изтъкна, че в парламента няма потенциал от специалисти, които да правят подобни оценки.

„Не приемам създаването на такава комисия, защото всяка една от политическите партии на паритетен принцип трябва да излъчи представители, от ГЕРБ не познавам експерти, може и да има, които да са пътни инженери и да имат експертиза за комисията. И от БСП не се сещам да има пътни инженери, може да има", обясни той и допълни, че в другите парламентарни групи също не познава хора, които да са с такава професия.

След гласуването предложението за комисията беше отхвърлено от народните представители.