Mastercard и Yellow Taxi представят първото специализирано такси за хора с двигателни затруднения
Секция: ЛЮБОПИТНО
04 Май 2017 14:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mastercard и Yellow Taxi представят първото специализирано такси за хора с двигателни затруднения

/КРОСС/ Mastercard и Yellow taxi представиха първия в страната таксиметров автомобил, сертифициран и пригоден напълно за превоз на пътници с над 75% обездвиженост. Иновативно оборудваното такси ще бъде на разположение на всички клиенти на компанията в края на месец май, осигурявайки комфортно придвижване на пътници с двигателни затруднения, които могат да го използват без необходимост от асистент и без да се налага да напускат инвалидната количка. Така съвместният проект на Mastercard и Yellow Taxi им дава свободата да се придвижват самостоятелно до всяка точка на столицата.

Специализираният автомобил е фабрично оборудван с рампа, колани и всички останали необходими аксесоари, които гарантират безопасно и комфортно придвижване на хора с двигателни затруднения. По този начин вече не се налага пътници, използващи инвалидни колички, да слизат от тях по време на пътуване. Наред с това, шофьорите на Yellow special taxi са преминали специализиран курс в БЧК и са обучени за безопасно и максимално комфортно обслужване на пътниците с двигателни проблеми.

„Кампанията „Наистина достъпно пътуване" е възможност да помогнем на много хора да открият свободата да се придвижват достъпно  и комфортно. Ние в Mastercard знаем, че да предлагаш добра услуга на клиентите означава да ги пренесеш в нова зона на комфорт и сигурност - там, където иновативните решения са част от настоящето", каза Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

„Радваме се, че си партнираме с Mastercard в този проект. Сигурни сме, че подобен автомобил ще бъде полезен. Това е поредната иновация на Yellow Taxi след електрическото такси и мобилното приложение Yellow Taxi App. Съвсем скоро ще пуснем в употреба и най-новата ни линия автомобили, които ще предлагат още по-голям комфорт на клиентите ", сподели Калин Кокошаров, изпълнителен директор на Yellow Taxi.

Част от съвместната кампания на Mastercard и Yellow taxi за по-достъпна градска среда е и инициативата с отличителни знаци за заведения и институции, които са пригодени за хора с двигателни затруднения. Собственици, управители и служители в офиси на компании, търговски обекти, заведения и обществени сгради, в които е осигурен безпроблемен достъп на граждани с физически проблеми, могат да се сдобият и поставят на видно място стикер, обозначаващ, че те са част от достъпната градска среда. Специалният знак може да бъде изтеглен и разпечатан от тук, както и да се сдобиете с него от автомобилите на Yellow taxi.

Yellow special taxi ще бъде на разположение денонощно, като ще може да бъде поръчан на телефонни номера 02/91119 и 02/4911108, при таксуване на услугата по стандартните тарифи на компанията.

Yellow Special taxi е продължение на кампанията „Наистина достъпно пътуване" на Mastercard и Taxistars, които първи в България въведоха картово разплащане в мобилното приложение в 2016 година. Тогава технологичната компания даряваше по един лев за оборудването на специалното такси от всяко потребителско плащане с карта Mastercard в мобилната апликация. 

Как Mastercard променя градската среда

Mastercard успешно реализира редица проекти в цял свят, насочени към подобряване на ефективността на институциите, създаване на по-достъпна и комфортна градска среда за гражданите. През 2014 г. стартира един от знаковите проекти на Mastercard - мрежата за безконтактни плащания във всички линии на метрото и автобусния превоз в Лондон. За кратко време безконтактните операции надхвърлят 1 милион на дневна база, като днес наброяват около 12 милиона седмично и представляват около 40% от всички пътувания в лондонската транспортна мрежа. Безконтактни плащания за пътуванията в метрото вече са въведени в няколко източноевропейски градове, сред които Киев, Санкт Петербург, Букурещ. През октомври 2016 г., в град Зеленодолск, Република Татарстан, Mastercard стартира уникален проект - Татарстанска градска карта (Tatarstan Citizen Card). Жителите на града получават многофункционална пластика Mastercard с безконтактна технология, която комбинира традиционната опция за разплащане с 16 други нефинансови услуги, сред които здравна и социална идентификация и програми за лоялност.

Въвеждането на специализираното такси е част от редица проекти, решения и инициативи на Mastercard за превръщането на градската среда в по-ефективна, по-достъпна и по-удобна за българските граждани. През януари 2017 г. Mastercard обяви партньорство с българския стартъп TICKEY в сферата на „интелигентния" транспорт - представен е пилотен проект в софийското метро, който позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство. По този начин потребителите ще пътуват по-бързо и удобно, без да е нужно да отделят излишно време за закупуването на хартиен билет.

През 2016 г. съвместно с Общинска банка Mastercard представи дебитна безконтактна карта, която служи както като стандартен разплащателен продукт, така и за електронна карта за метро. Това решение е отговор на значителния ръст, който изследването MasterIndex отразява в нагласите на потребителите, които биха искали да заплащат директно със своята карта във всички видове публичен транспорт.

През 2016 г. стартира уникалния за Европа проект на Mastercard, съвместно с Yellow Taxi, който позволява на клиентите да плащат безконтактно на ПОС теминал в такси, а средствата да бъдат незабавно прехвърляни в Mastercard Business картата на таксиметровия шофьор. Днес почти целия автопарк на таксиметровата компания е оборуван с ПОС терминали и услугата се радва на огромен интерес не само от потребителите, но и от шофьорите на компанията. 

За Mastercard

Mastercard, www.mastercard.com, е глобална платежна и технологична компания. Ние работим с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързваме потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии. Продуктите и решенията на Mastercard правят ежедневните дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Последвайте ни в Туитър на @MastercardAP и @MastercardNews, присъединете се към разговора в блога Beyond the Transaction Blog и се абонирайте за последните новини на Engagement Bureau. 

За Yellow taxi

Yellow Taxi е основана през 1998 г. Днес компанията притежава над 1000 таксиметрови автомобила, които се грижат за бързината, комфорта и коректното обслужване на своите клиенти. Фирмата има вътрешна система за управление на качеството, която гарантира качествени услуги и удоволетвореността на клиентите, шофьорите и служителите ѝ.