/КРОСС/ „Държавният и общественият интерес са свързани с внедряването на тол таксите", каза в предаването „Здравей, България" на "Нова телевизия" министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че досега процедурата е била обжалвана осем пъти. След като тол системата стане факт, постъпленията в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура" ще бъдат с над половин милиард повече годишно.
Изключително важни теми при изграждането и поддръжката на републиканската пътна мрежа са ефективното изразходване на средствата, контролът при изграждането и разходването на публичния ресурс, както и въвеждането на тол таксите. Второкласната и третокласната пътна мрежа са в лошо състояние поради недофинансирането на пътния сектор, обясни министърът.
И в настоящия мандат сред основните приоритети в работата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъдат пътищата, включително изграждането на нови отсечки от магистралния пръстен на страната. Приоритетни остават завършването АМ „Хемус" и АМ „Струма".
Министърът коментира още, че изграждането на Лот 3.2 на АМ „Струма" през Кресненското дефиле може да започне през 2019 година, ако бъдат ускорени процедурите, свързани с оценката на въздействието върху околната среда, както и обществените обсъждания. При старт на строителството през 2019 година, четиригодишният срок за завършване на отсечката е обозрим. Спазвайки сроковете, няма да загубим европейско финансиране, увери регионалният министър.
По отношение на предвидения за изграждане мост през Кресненското дефиле Николай Нанков коментира, че това е най-доброто решение, а безопасността на пътуващите е водеща. „Вариантът, към който се насочва журито, и ние, е запазване на трасето от Кресна към Симитли с източен вариант за преминаване", допълни министър Нанков.