Регионалният министър: Постъпленията от тол таксите ще са над половин милиард лева годишно
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Май 2017 09:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Регионалният министър: Постъпленията от тол таксите ще са над половин милиард лева годишно

/КРОСС/ „Държавният и общественият интерес са свързани с внедряването на тол таксите", каза в предаването „Здравей, България" на "Нова телевизия" министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че досега процедурата е била обжалвана осем пъти. След като тол системата стане факт, постъпленията в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура" ще бъдат с над половин милиард повече годишно.

Изключително важни теми при изграждането и поддръжката на републиканската пътна мрежа са ефективното изразходване на средствата, контролът при изграждането и  разходването на публичния ресурс, както и въвеждането на тол таксите. Второкласната и третокласната пътна мрежа са в лошо състояние поради недофинансирането на пътния сектор, обясни министърът.

И в настоящия мандат сред основните приоритети в работата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството  ще бъдат пътищата, включително изграждането на нови отсечки от магистралния пръстен на страната. Приоритетни остават завършването АМ „Хемус" и АМ „Струма".

Министърът коментира още, че изграждането на Лот 3.2 на АМ „Струма" през Кресненското дефиле може да започне през 2019 година, ако бъдат ускорени процедурите, свързани с оценката на въздействието върху околната среда, както и обществените обсъждания. При старт на строителството през 2019 година, четиригодишният срок за завършване на отсечката е обозрим. Спазвайки сроковете, няма да загубим европейско финансиране, увери регионалният министър.

По отношение на предвидения за изграждане мост през Кресненското дефиле Николай  Нанков коментира, че това е най-доброто решение, а безопасността на пътуващите е водеща.  „Вариантът, към който се насочва журито, и ние, е запазване на трасето от Кресна към Симитли с източен вариант за преминаване", допълни министър Нанков.