/КРОСС/ Регионалният министър разпореди денонощен режим на работа по съоръженията, констатира забавяне с близo 2 месеца на моста след „Витиня"
До края на месец юни тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ на АМ „Хемус“, които в момента са в ремонт, трябва да бъдат отворени за движение. Това разпореди министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който направи инспекция на място. Той провери как се изпълняват строително-ремонтните дейности на съоръженията заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов. Министър Нанков възложи денонощен режим на работа за дейностите, които позволяват това.
Според министър Нанков, за да не се образуват задръствания в разгара на летния туристически сезон, е добре планираният ремонт на лявата тръба на тунел „Витиня“ да започне след него.
Министърът изрично отбеляза, че с близо 2 месеца е бил забавен ремонтът на моста на магистралата след Витиня. Амбицията на МРРБ и АПИ е ремонтът на моста да приключи до края на месец юли, за да не се пречи на пътуващите към морето през месец август, когато традиционно трафика е най-натоварен.
Ремонтът на тръбата на тунел „Витиня“ по посока Варна започна на 27 юни миналата година. Той включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване и т. н. Ремонтните дейности продължават по-дълго от първоначално предвиденото поради по-големия обем работа, която бе установена, че е необходимо да се извърши в хода на ремонта, на комплексността на предприетите действия и тяхната последователност. Сроковете бяха удължени и заради изключително тежките метеорологични условия през зимните месеци.
До момента на тунела са извършени около 65% от предвидените дейности. Тунелът е с нова хидроизолация, дренажни и колекторни системи, водопроводи и т. н. Финансирането на ремонтно-възстановителните дейности през 2017 г. е осигурено от бюджета на АПИ. Тунел „Витиня“ е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.