/КРОСС/ 153 са внесените жалби и сигнали в КЕВР от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон. Най-голям е броят на жалбите през м. февруари 2017 г. - 64, в резултат на тежката авария на основен магистрален топлопровод в гр. София.
През месеците януари и март 2017 г. в Комисията са постъпили, съответно 30 и 23 сигнала срещу топлофикационни дружества. Най-малък е броят на жалбите през м. ноември 2016 г. - 13, м. декември 2016 г. - 12 и през м. април 2017 г. - 11. Това съобщават от КЕВР.
Извършеният анализ на постъпилите жалби от клиенти на топлофикационните дружества показва, че през последния отоплителен сезон техните възражения са свързани основно: с качеството на топлоснабдяването - 51 жалби, несъгласие за начислени суми - 19 жалби, несъгласие за дялово разпределение - 12 жалби и за качеството на търговските услуги - 9 жалби.
За разлика от тенденциите през предишни години, през отоплителен сезон 2016 - 2017 г. са нараснали жалбите, свързани с качеството на топлоснабдяването. Техният брой е около 33 % от всички подадени до Комисията възражения през този период, докато през цялата 2016 г. относителният им дял е около 10% от жалбите в сектор „Топлофикация".
За всеки отделен случай, който е от компетентността на Комисията, експертите на регулатора проучват фактите и обстоятелствата по жалбата, като се предприемат съответните мерки, включително проверки на място, принудителни административни мерки, задължителни указания на дружествата.
От внесените в КЕВР за периода м. януари - м. април 2017 г. общо 128 жалби и сигнали срещу топлофикационни дружества, най-висок е техния брой срещу „Топлофикация София" ЕАД. 84 са жалбите срещу най-голямата топлофикация в страната с около 440 000 клиенти, което съставлява 65% от общия брой на жалбите срещу дружествата в страната. Жалбите срещу фирмите за дялово разпределение са дванадесет и са изпратени по компетентност до съответната институция.
Комисията има ясно определени регулаторни и контролни функции, които прилага в съответствие с нормативната уредба и вътрешните си правила. По част от образуваните преписки Комисията се е произнесла с решения, а други са в процес на проучване на обстоятелствата.