Над 150 жалби са постъпили в КЕВР за отоплителен сезон 2016-2017 г.
Секция: ИКОНОМИКА
12 Май 2017 11:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 150 жалби са постъпили в КЕВР за отоплителен сезон 2016-2017 г.

/КРОСС/ 153 са внесените жалби и сигнали в КЕВР от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон. Най-голям е броят на жалбите през м. февруари 2017 г. - 64, в резултат на тежката авария на основен магистрален топлопровод в гр. София.

През месеците януари и март 2017 г. в Комисията са постъпили, съответно 30 и 23 сигнала срещу топлофикационни дружества. Най-малък е броят на жалбите през м. ноември 2016 г. - 13, м. декември 2016 г. - 12 и през м. април 2017 г. - 11. Това съобщават от КЕВР.

Извършеният анализ на постъпилите жалби от клиенти на топлофикационните дружества показва, че през последния отоплителен сезон техните възражения са свързани основно: с качеството на топлоснабдяването - 51 жалби, несъгласие за начислени суми - 19 жалби, несъгласие за дялово разпределение - 12 жалби и за качеството на търговските услуги - 9 жалби.

За разлика от тенденциите през предишни години, през отоплителен сезон 2016 - 2017 г. са нараснали жалбите, свързани с качеството на топлоснабдяването. Техният брой е около 33 % от всички подадени до Комисията възражения през този период, докато през цялата 2016 г. относителният им дял е около 10% от жалбите в сектор „Топлофикация".

За всеки отделен случай, който е от компетентността на Комисията, експертите на регулатора проучват фактите и обстоятелствата по жалбата, като се предприемат съответните мерки, включително проверки на място, принудителни административни мерки, задължителни указания на дружествата.

От внесените в КЕВР за периода м. януари - м. април 2017 г. общо 128 жалби и сигнали срещу топлофикационни дружества, най-висок е техния брой срещу „Топлофикация София" ЕАД. 84 са жалбите срещу най-голямата топлофикация в страната с около 440 000 клиенти, което съставлява 65% от общия брой на жалбите срещу дружествата в страната. Жалбите срещу фирмите за дялово разпределение са дванадесет и са изпратени по компетентност до съответната институция.

Комисията има ясно определени регулаторни и контролни функции, които прилага в съответствие с нормативната уредба и вътрешните си правила. По част от образуваните преписки Комисията се е произнесла с решения, а други са в процес на проучване на обстоятелствата.