/КРОСС/ Само двамата машинисти на първия локомотив от дерайлиралия влак на гара Хитрино - Димитър Михнев и Радослав Петков, ще застанат на подсъдимата скамейка за трагедията от края на миналата година.
Почти на финала е разследването на инцидента, след който вследствие, на който цистерна избухна и загинаха 7 души, а близо 30 пострадаха.
Очаква се делото да влезе в съда преди началото на лятната съдебна ваканция, каза директорът на Националната следствена служба Евгени Диков.
Диков обясни защо следствието е ограничило кръга на подсъдимите само до двамата машинисти пред журналисти преди Общото събрание на следователите за избор на член на Висшия съдебен съвет, на което е единственият кандидат.
„Защото експертизата и докладът на транспортното министерство са категорични, че причината за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата от разрешената скорост. Последвалата експлозия е следствието от това. Установено е било и че фирмата - собственик на влаковата композиция е осигурявала време за почивка на машинистите и им създала нормални условия на труд".
Що се отнася до инфраструктурата, която е известно, че е стара, Диков коментира, че именно затова е имало ограничение на скоростта до 40 км/ч, което машинистите от първия локомотив са нарушили.
„Те затова пътуват по двама в първия локомотив. Ако първо лице машинист не забележи сигнала на светофара или другите светлинни сигнали, вторият е длъжен да реагира. Може би и рутината им е изиграла лоша шега, защото обикновено са минавали транзит през тази гара. Мисля, че няколко седмици преди това имат указания, че на тази гара трябва да спрат и да изчакат пътническия влак. Не им е за пръв път това минаване, но просто най-вероятно, пак казвам, поради рутината, която са имали отпреди, са решили да преминат", допълни Диков, цитиран от БНР.