Министър Нанков: Обществената поръчка за тунел „Железница“ ще бъде разделена на три
Секция: БЪЛГАРИЯ
17 Май 2017 15:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Нанков: Обществената поръчка за тунел „Железница“ ще бъде разделена на три

/КРОСС/ Представители на сдруженията на собствениците ще участват при мониторинга на изпълнените дейности по Националната програма за енергийна ефективност

Необходимо е да рестартираме процедурата по избор на изпълнител за изграждане на тунел „Железница" със съкратени срокове. Поне с 400 дни трябва да се редуцира времето за изпълнение. Технологично търсим вариант за строителство на тунела в по-кратки срокове. Обществената поръчка за съоръжението ще бъде обявена в три обособени позиции. Първата ще бъде за пътното платно до тунела, втората - за самия тунел „Железница", а третата обособена позиция ще обхваща съоръженията и пътните платна след него.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Преди всички" по БНР днес. По този начин ще се строи едновременно и по-бързо от повече фирми при съкратени срокове, тъй като трябва да се изпълнят ангажиментите в рамките на 2-3 години от сключването на договора, добави той.

Оценката за въздействие върху околната среда за участъка от АМ „Струма" през Кресненското дефиле е готова. Подготвя се техническа експертиза към нея и към оценката за съответствие. В началото на юни двата документа се очаква да бъдат внесени в Министерството на околната среда и водите, а строителните дейности да започнат в началото на 2019 година. „В рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим най-тежкия участък от АМ „Струма", каза още Николай Нанков.
Ще удължим срока за подаване на оферти за избор на изпълнител за тол системата, като до края на годината трябва да има избран изпълнител", съобщи министър Нанков.

Предвидените структурни промени в Агенция „Пътна инфраструктура" са с цел по-голяма прозрачност при провеждането на обществените поръчки и по-добро функциониране в оперативен план на звената в агенцията. Сред обмисляните промени министър Нанков посочи възможността за обособяване на дирекция „Пътна безопасност" в АПИ. Целта е по-добър контрол на състоянието на съоръженията.

Със същата цел - повишен контрол на изпълнението на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, към дирекция „Жилищна политика" в МРРБ ще бъде създаден специален отдел. Министър Нанков съобщи, че на 10 май е изпратил указателно писмо до кметовете за включване на представители от сдруженията на собствениците за осъществяване на контролен мониторинг на изпълнените дейности. И там, където има лошо изпълнение, фирмите да отстранят дефектите за собствена сметка.