Подадена е една оферта за участие в процедурата за концесия на Интермодален терминал-Пловдив
Секция: ПОЛИТИКА
29 Май 2017 13:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Подадена е една оферта за участие в процедурата за концесия на Интермодален терминал-Пловдив

/КРОСС/ В присъствието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, бяха отворени получените оферти за участие в откритата процедура за предоставяне на концесия на „Интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив". Получено е едно предложение за участие от „Терминали" ЕАД.

Бъдещият оператор ще има задължение да финансира поддържането, управлението и модернизирането на обекта за срок от 27 години. Участникът, определен за концесионер, трябва да инвестира в терминала минимум 4 687 600 лева без ДДС за целия срок на концесията. Отделно от това, минималното фиксирано концесионно плащане към държавата е 50 000 лева годишно, като сумата ще бъде индексирана на всеки три години, съгласно отчетената инфлация. Участникът ще има задължение да направи допълнително еднократно концесионно плащане в размер на 5 000 лева без ДДС, при влизане в сила на концесионния договор, както и да заплаща процент от годишните нетни приходи, който не трябва да бъде по-малко от 10 %.

Прогнозните приходи за държавата за целия срок на концесията са 1 255 000 лева без ДДС. Сумата включва минималния размер на фиксираното годишно концесионното плащане (50 000 лева без ДДС) и еднократното концесионно плащане. В нея не е включен размерът на променливата част на годишните концесионни плащания, тъй като те имат прогнозен характер и зависят от финансовите резултати на концесионера за съответната година.

Интермодален терминал - Пловдив е изграден със средства от ОП „Транспорт" 2007 - 2013 г. и национално съфинансиране. Обектът има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект. Основната цел при реализирането на проекта е да се постигне подобряване на интермодалността в югоизточния регион на Европейския съюз, чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт.