Интегрирането на ТОЛ системата и качественото строителство – цел № 1 на МРРБ
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Юни 2017 17:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Интегрирането на ТОЛ системата и качественото строителство – цел № 1 на МРРБ

/КРОСС/ Ремонтите по основните пътища продължават с пълна пара през лятото, министърът призова за търпение от страна на шофьорите

„Основната ни цел е интегрирането на ТОЛ системата за тежките автомобили и електронната винетка за леките. Съобразявайки се със световните тенденции се стремим това да се случи възможно най-бързо". Това посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на семинар в Луковит.

Той отбеляза, че за миналата година са продадени близо 7 млн. винетни стикери за 326 млн. лева. „Тези приходи се разходват само за строителство, поддръжка и ремонти на републиканската пътна мрежа", подчерта министърът. Най-големият приход идва от годишните винетки, а броят на продадените винетки за тежките коли е 1 440 000. „България е страната с най-евтино преминаване на транзитни автомобили. С въвеждането на ТОЛ таксите и електронните винетки целим да облекчим ползвателите на леките коли за сметка на тежкотоварните авромобили, които най-вече амортизират пътищата:, посочи Нанков. Очакванията са, че за първата година след въвеждането на ТОЛ таксите ще бъдат реализирани 500 млн лева повече приходи.

Завършената миналата година система от трафик камери дава вече резултати. Засичането на трафика по републиканската пътна мрежа показва, че най-натовареният участък в страната е от АМ „Тракия" между София и Пловдив. „Средно за 24 часа там преминават 28 хил. автомобила. За миналата година най-натоварен е бил трафикът на 31 август, а до този момент на 2017-а е бил 17 април.

„Спекулира се с темата какъв обхват ще има ТОЛ системата. Предстои да се вземе решение кои пътищата ще попаднат в обхвата им, но минимумът, който ще се покрие с нея е 50%", подчерта Нанков.

Регионалният министър даде повече информация и за извършващите се или очакваните да започнат ремонти по пътищата.

„Трасето на републиканския път I-5 Русе-Плевен-София е в тежко състояние. Предвидили сме ресурс за ремонт на този републикански път. По всяка вероятност той ще стартира от 18-19 юни. Призовавам всички български граждани да проявят търпение по време на ремонтите. Движението ще се ограничава само в едното платно, за да не се пренатоварва, като от затвореното платно трафикът ще се пренасочва по обходен маршрут", каза той. Очаква се до края на октомври т.г. рехабилитацията на път I-5 да е изпълнена.

Очертава се ремонтите на десните тръби (за Варна) на тунелите "Витиня" и „Ечемишка" да приключи преди началото на активния летен сезон.

Тримесечното забавяне на мостовите съоръжения на „Витиня" ще доведе до приключване на обектите до края на август. Състоянието на съоръженият се е оказало по-тежко от очакваното. „Строителите ще трябва да се съобразят с технологичното време за работа на обекта. Качеството на сторителството е от пътвостепенно значение", коментира министърът.

На Аспаруховия мост крайният срок за приключване на ремонта е 20 юни.

По АМ „Тракия" това лято не се предвиждат ремонтни дейности, за да може да се пътува спокойно. Там ще се ремонтират пропадания на бавната и средната лента край Стара Загора, но едва след края на летния сезон.

До края на седмицата ще приключат ремонтите на моста при Ченгене скеле край Бургас.

Полага се маркировка на пътя София-Кулата в Кресненското дефиле. Лошото време забавя процеса. До десетина дни се очаква процесът да завърши, обеща министърът.

„Обходът на Ахелой е на етап отваряне на цениови оферти. Сключи ли се бързо договор, сторежът ще започне в максимално кратки срокове. Изгражда се кръгово кръстовище на пътя за Карлово, работи се с пълна сила и на околовръстното движение на Габрово, където работата трябва да приключи до края на годината", допълни Нанков.

Има готовност да започне строителството и на деветте км на АМ „Хемус" от Ябланица до Боаза, когато приключи обжалването и ако е в полза на АПИ.

Обмисляме сериозно възможността да заведем искове срещу жалбоподателите по процедури, които са били обжалвани, заради предполагаема „злоупотреба с право", т.е. срещу тези, които са обжалвали заради самото обжалване.

Двама нови членове на УС на АПИ представи министър Нанков. Инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов, почетен председател на Камарата на строителите в България влизат от понеделник в УС.

Основната цел по Националната програма за саниране е да бъдат завършени всички сгради за които има подписани договори, по най-качествения начин. Ще се отремонтират и некачествено санираните сгради, обеща Нанков.

„До края на месеца очаквам браншът да ми представи оптимизиран вариант на това как да продължи програмата", при засилен контрол.

„На етап строителство се получават известни проблеми и не се съобразяват самите строители с метеорологичните условия. Там ремонтите ще са за сметка на строителите", подчерта Нанков.

Новият зам.-министър Валентин Йовев даде повече яснота около развитието на кадастралната карта на урбанизираните територии в страната. Той отбеляза, че се работи по някои от най-належащите свлачища в страната - това в Лом например. Необходими са обаче много средства и време, за да бъдат укрепени изцяло.

Агенция КРОСС