„Порше” и „Тойота” са фаворитите в „24 часа на Льо Ман”
Секция: СПОРТ
14 Юни 2017 11:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Порше” и „Тойота” са фаворитите в „24 часа на Льо Ман”

/КРОСС/ Основни фаворити тази година в „24 часа на Льо Ман" ще са двата големи производителя „Порше" и „Тойота". Японците спечелиха първите две състезания от световния шампионат за издръжливост на „Силвърстоун" и „Спа", а на предварителния тест в Льо Ман прототипите им окупираха първите три места. Според повечето специалисти, в „Порше" са пренебрегнали началото на сезона за по-добрa подготовка за Льо Ман в опит за спечелване на трета поредна победа. Германската марка ще стартира с два автомобила - с номер 1 ще са Нийл Яни, Ник Танди и дошлият от „Ауди" Андре Лотерер, докато с номер 2 ще бъдат Брендан Хартли, Тимо Бернхард и Ърл Бамбър. Така само половината от пилотите в тазгодишния екип бяха част от LMP1 програмата на „Порше" през миналата година и в тренировките ще бъде изключително важно състезателите да се напаснат един към друг и да синхронизират изискванията си към настройките.

За първи път „Тойота" е отборът с три прототипа - колата с номер 7 ще бъде резервирана за Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Стефан Саразен. С номер 8 ще са Себастиан Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима, докато допълнителният прототип с номер 9 ще бъде управляван от Никола Лапиер, Юджи Кунимото и трикратния шампион в WTCC Хосе Мария Лопес, който ще направи своя дебют в 24-часово състезание. Екипът на „Тойота" ще се опита да спечели за първи път в историята си след като през миналата година изпусна победата в последната обиколка. Засега не се очаква дъжд, което означава, че дистанционният рекорд ще е под заплаха.

Малките разлики между „Порше" и „Тойота" ще мотивират спринтово темпо през цялата дистанция, а най-голямото предизвикателство ще бъде трафикът, защото към обичайните трудности се добавя това, че тази година клас LMP2 ще е много по-бърз на правите отсечки, заради използването на нови двигатели и шасита. Така задминаването на по-малките прототипи ще бъде изключително сложна задача.

В клас GT Pro интригата също е сериозна. През миналата година спечели „Форд" с новия си GT модел и американците отново ще са водещи фаворити, след като спечелиха на „Силвърстоун". По време на основния тест те бяха доста бавни, но е вероятно изоставането да е умишлено с цел избягване на опит за изравняване на силите от страна на организаторите. Основните съперници ще са „Ферари" с модела 488 и в по-малка степен „Корвет" с C7R. Автомобилите на „Форд" и „Ферари" ще имат подчертано предимство, заради двигателите си с турбина, докато сред марките, използващи атмосферни агрегати, ще са „Порше" и „Астън Мартин".

Свободната тренировка и квалификациите ще се проведат на 14 и 15 юни, а стартът на голямото състезание е в събота, 17 юни от 16:00 българско време. Всяка секунда от събитията в Льо Ман, включително цялата 24-часова надпревара, ще се излъчи на живо в ефира на Евроспорт, като прякото включване за развяването на зеления флаг ще започне в 15:00.

Емилиян Стойков