/КРОСС/ Съотборникът на Георги Дончев не само финишира, но и беше близо до почетната стълбица.
Марвин Дийнст успя да завърши на шесто място в клас LMGTE Am на епичното състезание „24-те часа на Льо Ман" този уикенд във Франция. Съотборникът на българския пилот Георги Дончев в SCHUTZ Motorsport (Overdrive Racing) дори беше близо до почетната стълбица, но повреда в скоростната кутия шест часа преди финала коства на тима три места по-надолу в крайното класиране.
Състезанието за Марвин и ко-пилотите му Матео Кайроли (втори в Porsche Supercup 2016) и Кристиян Рийд премина турболентно - тимът стартира от 48-мо място (24 редица), а Кайроли кара отлично и успя да изпревари няколко съперници дори от по-високия клас. Спукана гума вкара Поршето им за първи път в бокса, но отличната работа на екипа и перфектните пилоти доведоха до трето място (33 сред всички стартирали) при падането на нощта. Ритъмът можеше да се запази и по тъмно, но дефект в скоростите принуди екипа да направи спиране в бокса и светкавична смяна на повредената част. След почивка от едва 10 минути, в крайна сметка Марвин, Матео и Кристиян завършиха на шесто място в класа си и на 35-то сред всички стартирали от трите по-високи класа, което им донесе важни точки преди следващия старт за Endurance сериите на Нюрбургринг след 4 седмици и ги прати на второ място в класирането за сезона.
В легендарната 24-часова битка на френската писта Марвин се състезава с отбора на Dempsey - Proton Racing, където съсобственик е холивудската звезда Патрик Демпси. Актьорът, който има кариера и като автомобилен състезател, бе в бокса по време на цялото състезание и окуражаваше всяко изпреварване. Българският пилот Георги Дончев също бе част от екипа и видя „от първо лице" как впечатляващото Porsche 911 RSR 991 с номер 77 успя да финишира след цял ден луда гонитба и 329 навъртени обиколки.
„Свалям шапка на Марвин и целия отбор за достойното класиране и им благодаря за поканата да стана част от това невероятно изживяване! Всички работиха перфектно, от механици до пилоти и не се допускаха практически никакви грешки. Стискам им палци и за оставащите състезания от FIA WEC и им пожелавам успешно приключване на сезона", коментира Дончев след края на изтощителното състезание.
Следващият старт на Дийнст от FIA WEC ще е на 14-16 юли на Нюрбургринг, а подгряващи на ендюранс сериите ще бъдат Porsche Carrera Cup и Porsche Sports Cup, където ще се състезава и Георги Дончев, като стартовете ще излъчват на живо онлайн. До средата на юли двамата пилоти на SCHUTZ Motorsport (Overdrive Racing) могат да са отново заедно, този път в България, за да представят подобаващо автомобила си на на родните фенове на високите скорости.